۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۰۳۸۷۶

برگزاری اولین المپیاد علمی طلاب در هرمزگان

برگزاری اولین المپیاد علمی طلاب در هرمزگان
مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان از برگزاری نخستین المپیاد علمی ادبیات طلاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام نادر حقیقی اظهار داشت: اولین المپیاد علمی ادبیات عرب با حضور طلاب سراسر استان از بین ۱۳مدرسه علمیه فردا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این المپیاد با هدف ایجاد انگیزه برای طلاب، آشنایی و استفاده از تجارب علمی برای شرکت در المپیادهای کشوری و ایجاد جو دانش‌پژوهی در بین طلاب به میزبانی مدرسه علمیه النبی(ص) بندرعباس برگزار می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ نفر از طلاب مدارس علمیه سراسر استان در المپیاد علمی ادبیات عرب شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام حقیقی تاکید کرد: مقام معظم رهبری مدظله العالی در گام دوم انقلاب اسلامی دانش را آشکارترین وسیله برای عزت و استقلال کشور می‌دانند و عامل اعمال نفوذ غرب در جوامع مختلف را استفاده از دانش روز می‌دانند و این مطالبه را از جوانان و مراکز علمی و پژوهشی دارند که در بحث حرکت‌های علمی مصمم‌تر باشند.

وی بیان کرد: حوزه علمیه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز علمی کشور باید بتواند در بحث علم و دانش و همچنین تولید علم حرف برای گفتن داشته باشد و این مهم زمانی محقق می‌شود که حوزه‌های علمیه ظرفیت‌ها و استعدادهای علمی خود را بشناسیم و آن‌ها را شکوفا کند.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان اضافه کرد: در کنار اینکه مسائل علمی طلاب را به شدت پیگیری می‌کنیم و در تلاش برای پیشرفت روزافزون آن هستیم از بحث مهم تهذیب که در کنار علم و دانش دو بال برای اوج گرفتن هر انسانی است غفلت نکرده‌ایم و تقویت معنویت و اخلاق را هم که جزو مطالبات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی است پیگیری می‌کنیم.

حجت الاسلام حقیقی ابراز داشت: پس از برگزاری المپیاد علمی و شناسایی استعدادهای برتر حمایت‌های فراوان از طلاب در دستور کار قرار خواهد گرفت تا بتوانند در مجامع کشوری و حتی بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشد.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات