۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۰۳۸۷۸

آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه استان البرز برگزار شد

آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه استان البرز برگزار شد
جشن تلبس ۲۷ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه استان البرز هم‌زمان با میلاد باسعادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه در حوزه علمیه امام صادق (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، جشن تلبس ۲۷ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه استان البرز هم‌زمان با میلاد باسعادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه در حوزه علمیه امام صادق (ع) برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این مراسم معنوی برای طلاب جوانی که به‌تازگی ملبس شدند دعای خیر کرد تا در مسیر سربازی امام زمان (عج) و تبلیغ دین اسلام ثابت‌قدم باشند.

وی بابیان اینکه گام اول انقلاب چهل سال به طول انجامید، بیان داشت: گام اول که همراه با سختی و دشواری فراوان بود پشت سر گذاشته شد و هم‌اکنون «گام دوم» باید با بالندگی، گستردگی و سرعت بیشتری برداشته شود.

امام‌جمعه کرج در ادامه به نقش روحانیت در «گام دوم» انقلاب پرداخت و اظهار داشت: روحانیت در چهل‌ساله دوم انقلاب باید آسیب‌های گذشته را شناسایی و بر اساس آن برای آینده برنامه‌ریزی کند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه روحانیت در «گام دوم» انقلاب باید در وسط میدان باشد، تصریح کرد: روحانیت باید در این برهه زمانی مدیریت فکری جامعه را از دست ندهد و با تجهیز به سلاح علم و تقوا در مقابل مفاسد و مظالم بایستد.

وی مبارزه با ظلم، فساد و هواپرستی کسانی که فرصت‌طلبی می‌کنند را از وظایف اصلی روحانیت دانست و عنوان کرد: گاهی کسانی به اسم دین، دفاع از انقلاب و اسلام به دنبال منافع شخصی خود می‌روند و برخلاف اسلام و قرآن عمل می‌کنند که باید به‌طورجدی با آن‌ها مقابله کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از بیانات خود در توصیه‌هایی به طلاب تازه مبلس شده، گفت: باید با نیت خالص معرفت خود را به خدا و اهل‌بیت افزایش دهید و ضمن درک شرایط اجتماعی، اولویت‌ها را شناسایی و در راستای آن عمل کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی انتقال ارزش‌ها و فرهنگ با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد، ابراز داشت: امروز رسانه‌های بیگانه باقدرت و سرعت برعلیه اسلام و تشیع فعالیت می‌کنند که این امر وظایف طلبگی و روحانیت را مضاعف می‌کند.

وی در ادامه بابیان اینکه پیشرفت تکنولوژی هم زمینه سقوط و هم زمینه سعود را فراهم می‌کند، تصریح کرد: امروزه با استفاده از این ابزار قدرتمند می‌توان سریع‌تر به منابع و مراجع مختلف دست پیدا کرد و از آن برای تحصیل و رشد استفاده کرد.

در ابتدای این مراسم نیز یکی از مداحان اهل‌بیت (ع) در وصف حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه مدیحه‌سرایی کرد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق خوئینی، مدیر حوزه‌های علمیه استان البرز به ایراد سخنرانی پرداخت.

در این مراسم معنوی طلاب با خانواده‌های خود حضور یافتند و این روز برایشان در دوران تحصیل علوم حوزوی یادگار خواهند ماند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات