۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۶۰۳۸۸۲

حضور گردشگران ۳۶ کشور در جشن نیمه شعبان اصفهان

حضور گردشگران ۳۶ کشور در جشن نیمه شعبان اصفهان
گردشگرانی از ۳۶ کشور و ملیت جهان در ویژ‌ه‌برنامه‌های نیمه شعبان مدرسه علمیه «ناصریه» اصفهان شرکت کردند.
به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت ایام ولادت امام زمان(عج)، مدرسه علمیه ناصریه در اصفهان با استفاده از ظرفيت گروه‌هاي مردمي و جوانان آتش به اختيار اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه هایی در مسجد امام اصفهان (جامع عباسی) کرده  است که از جمله برنامه‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

ایستگاه‌های صلواتی

اطعام کردن، برگزاري ايستگاه‌هاي صلواتي، موكب‌ها و نذورات همگانی از آداب و سنت‌های دیرینه مردم ایران است و با توجه به اینکه عمدتاً این برنامه‌ها در زمان و مکان‌های خاصی برگزار می‌شود و کمتر توریستی می‌تواند در آنها حضور پیدا کند، واحد فرهنگی مدرسه «ناصریه» اصفهان با برپا كردن اين سنت حسنه علاوه بر شیرین کردن کام گردشگران و گوارا نمودن گلویشان، آن‌ها را با يكي از آداب اسلامي و سبك زندگي مردم ايران آشنا مي‌كند. 

پخش آواهاي اسلامي و مولودي

با پخش آواهاي اسلامي و مولودي‌هاي مرتبط با ايام ولادت امام زمان(عج) علاوه بر جذب بيشتر گردشگران به مدرسه و برنامه‌ها، واسطه‌اي براي ارتباط و زمينه‌سازي گفت‌وگو فراهم شد و بازخورد يكي از توريست‌ها اين بود كه پرسيد آيا اين صداهاي زيبا مربوط به روحانيون است يا خير؟
 
اهدای كارت پستال
 
با هماهنگي‌هاي صورت گرفته و كسب اجازه استفاده از آخرين اثر استاد رضا بدرالسماء با نام «المهدي طاوس اهل الجنه» كارت‌پستال‌هايي به همراه ترجمه و توضيحات مربوطه تهيه گرديد و كار توزيع آن به همين مناسبت در بين گردشگران صورت گرفت و به‌عنوان مثال بازخورد يكي از مخاطبين اين بود كه گفت که اهل جمع‌آوري تراكت و بروشورهاي تبليغاتي نيستم، ولي اين كارت به قدری نفيس است كه دوست دارم براي خانواده‌ام هم به عنوان هديه ببرم.

تراكت و بروشور
 
جهت آشنايي بيشتر توريست‌ها با معارف مهدويت و منجي در اديان الهي، تراكت‌ها و بروشورهايي با اين موضوع به زبان انگليسي تهيه و ميان توريست‌ها توزيع گرديد.

حضور گردشگران از حدود ۳۶ مليت و كشور

در زمان برگزاري ويژه برنامه‌هاي نيمه شعبان شاهد حضور بيش از ۵ هزار گردشگر داخلي و خارجي و از قريب به ۳۶ كشور جهان در اين برنامه‌ها بوديم كه نويدبخش آشنايي تعداد قابل توجهي از توريست‌ها با معارف شيعي به طور مستقيم و بدون واسطه است.

غرفه خطاطي

از ديگر برنامه‌ها حضور يكي از طلاب خوشنويس جهت خطاطي به صورت زنده و اهداء نام گردشگران با خط زيبا به فارسي به آنها بود.

گفت‌وگو چهره به چهره
 
كامل‌كننده همه برنامه‌ها حضور روحانيون مسلط به زبان انگلیسی در مسجد امام است كه قادر هستند بدون حضور مترجم پيام دين و اسلام را به گردشگران برسانند و آنها را بدون حضور واسطه و به دور از فضاي جهت‌مندي شده رسانه ها شبهات و سوالات آنها را پاسخ بگويند.

تهيه مصاحبه با گردشگران
 
از جمله فعاليت‌هاي واحد رسانه دفتر تبليغ و ارتباطات بين‌الملل حوزه علميه اصفهان كه با نام گروه رسانه‌اي دستخط به فعاليت مي‌پردازد، تهيه مستند و مصاحبه با گردشگران است كه آخرين توليدات ايشان مستند مصاحبه منجي است./847/ب
 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغ و ارتباطات بین‌الملل حوزه علمیه اصفهان
ارسال نظرات