۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۶۰۳۸۹۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تأکید کرد؛

ضرورت انقلابی بودن حوزه به منظور مقابله با جریان های سکولار

ضرورت انقلابی بودن حوزه به منظور مقابله با جریان های سکولار
حجت الاسلام شکریان نسبت به سکولار کردن حوزه از سوی دشمن هشدار داد و گفت: امروز مسأله انقلابی بودن حوزه یک اصل مهم و حیاتی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز با حضور در دفتر خبرگزاری رسا در استان، تقویت حوزه‌های علمیه را یک اصل مهم دانست و گفت: امروز تقویت حوزه به معنای تقویت نظام و انقلاب اسلامی است.
 
وی با بیان این که یکی از وظایف مهم حوزه‌های علمیه تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و انقلابی برای آینده نظام اسلامی است، افزود: سیاست سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد مهم و تأثیر گذار در کشور، حمایت و تقویت از حوزه‌های علمیه است.
 
حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود بر ضرورت تحقق رهنمود‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص حوزه انقلابی تأکید کرد و گفت: امروز باید حوزه انقلابی به عنوان یک نهاد تأثیر گذار در جامعه اسلامی تحقق پیدا کند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که حوزه، خاستگاه انقلاب اسلامی است و روحانیت نیز در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقش مؤثر و تعیین کننده‌ای بر عهده داشته است، افزود: امروز نیز صیانت و پشتیبانی از انقلاب و نظام اسلامی یکی از وظایف مهم روحانیت انقلابی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به تلاش دشمن برای سکولار کردن حوزه‌های علمیه اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه دشمن در این خصوص مقداری موفق بوده است، تصریح کرد: دشمن در این خصوص سرمایه گذاری گسترده‌ای انجام داده و حوزه‌های علمیه ما باید هوشیار باشند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که امروز حفظ انقلابی بودن حوزه‌های علمیه یک وظیفه و تکلیف مهم است، بیان داشت: در این راستا مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه هر یک به نوبه خود وظیفه سنگینی بر عهده دارند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جریان شیعه انگلیسی و تلاش دشمن برای ایجاد انحراف در هیأت‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: این جریان منحرف با اعتقادات افراطی که دارند همواره بر خلاف وحدت اسلامی حرکت می‌کنند و خطر بزرگی برای وحدت مسلمانان محسوب می‌شوند.
 
حجت الاسلام شکریان همچنین به حضور و مشارکت گسترده طلاب و روحانیان در خدمات رسانی به سیل زدگان اخیر اشاره کرد و با بیان این که دشمن تلاش کرده بود در مناطق سنی نشین مردم را نسبت به نظام، شیعه، روحانیت و سپاه بدبین کند، افزود: اما این حضور پررنگ گروه‌های جهادی به ویژه طلاب و روحانیان را در صحنه خدمت رسانی بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کرد.
 
وی با تأکید براین که حضور روحانیت در صحنه خدمات رسانی به مردم مناطق سیل زده یک منبر عملی بود، تصریح کرد: تا به امروز منبر روحانیت زبانی بود، اما در سیل اخیر شاهد برپایی یک منبر عملی از سوی طلاب و روحانیان بودیم و این نوع تبلیغ به مراتب اثرگذار‌تر از منبر زبانی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: وقتی مردم طلاب و روحانیان را در کنار خود دیدند بسیاری از آن‌ها مشکلات و گرفتاری‌های خود را فراموش کردند و این صحنه زیبایی بود که در جریان سیل اخیر اتفاق افتاد.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به وجود بیش از سه هزار و ۸۰۰ مسجد در استان اشاره کرد و با بیان این که هزار و ۳۰۰ روحانی امام جمعه در این مساجد نماز اقامه می‌کنند، گفت: اگر امور مساجد بیشتر فعال شود ناهماهنگی‌هایی که امروز در مساجد وجود دارد با تعیین وظایف هر بخش ساماندهی خواهد شد.
 
وی با بیان این که دولت و مجلس باید بیشتر به فکر مساجد باشند، بیان داشت: تعداد روحانیان بومی ما برای حضور در همه مساجد کم است، اما در تلاش هستیم از ظرفیت برخی طلاب توانمند مدارس علمیه استان در این مساجد بهره گیریم.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که در حوزه زیبایی‌های زیادی وجود دارد که باید بیشتربه مردم معرفی شود، گفت: اگر این زیبایی‌ها به خوبی از سوی رسانه‌ها به مردم معرفی شود شاهد جذب بیشتری به سوی حوزه‌های علمیه خواهیم بود.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که صدا و سیما باید باید زندگی ساده و زاهدانه علما را بیشتر به تصویر بکشد، بیان داشت: علما و بزرگان دینی خدمات بسیاری برای مردم و جامعه دارند که باید بیشتر معرفی و تبیین شود./950/پ210/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات