۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۶۰۳۸۹۷
آیت الله مکارم شیرازی:

چشم بستن بر حقایق عادت آمریکا است | عملکرد سپاه را نمی توان نادیده گرفت

چشم بستن بر حقایق عادت آمریکا است | عملکرد سپاه را نمی توان نادیده گرفت
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که عمل سپاه معرف این نهاد انقلابی است، چشم بستن بر حقایق را عادت دولتمردان آمریکایی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار فرمانده و مسؤولان سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم، سپاه پاسداران را مورد توجه و احترام اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: همگان نتیجه عمل و کارکرد سپاه را در جنگ تحمیلی، عراق و سوریه و دیگر نقاط دیده اند و می ستایند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که نتایج حضور و عملکرد سپاه را نمی توان به هیچ وجه نادیده گرفت، تصریح کرد: دولتمردان آمریکا عادت شان هست که چشم خود را می بندند و خودشان را به حماقت می زنند و مسائل روشن را نادیده می گیرند.

وی افزود: لذا اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی در دنیا مورد توجه نگرفت؛ عمل سپاه معرف این نهاد است و احتیاجی نیست که آنها قبول کنند یا نه؟

این مرجع تقلید بیان کرد: بابت حملات و هجمه های آمریکایی ها علیه سپاه، جای نگرانی نیست، چراکه بعد از این اقدام نابخردانه توجه و اقبال عموم مردم به سپاه بیشتر شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه رمز واقعی پیشرفت سپاه را تکیه بر جنبه های دینی و ایثار و فداکاری دانست و گفت: شما باید بیش از پیش به این مساله اهتمام داشته باشید، نسل جوان سپاه دوران انقلاب و جنگ را ندیده اند باید برای آنها این مسائل را به درستی تبیین کرد.

این مرجع تقلید وجه غالب انگیزه حضور گروه های جهادی در رسیدگی به سیل زدگان را انگیزه های معنوی و دینی دانست و گفت: رکن اسلامیت است که جمهوریت را نگه می دارد؛ تا می توانید این سرمایه ارزشمند دینی و الهی را حفظ و روز به روز تقویت کنید.

این مرجع تقلید وظیفه و رسالت دست اندرکاران عقیدتی سیاسی سپاه را در این راستا مهم و سنگین خواند و گفت: قبل از هر چیز دو چیز باید تقویت شود، ایمان به خدا و روز جزا، اگر این دو اصل مهم درست شود مابقی امور اصلاح می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که عمل شما بیش از سخن تان تاثیر گذار است، ابراز داشت: اگر مردم شما را خوش اخلاق، متواضع و ایثارگر بدانند به مراتب بیش از سخن تان تاثیرگذار خواهد بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان برای موفقیت سپاهیان و پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه هایی که دارند دعا کرد./924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات