۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۶۰۳۸۹۸

انتشار کتاب «الیچ»

انتشار کتاب «الیچ»
«الیچ» نوشته کاظم فخار، کارنامه عملیاتی تیپ مستقل 18 پیاده‌ الغدیر استان یزد را در عملیات قدس 5 در مردادماه 1364 به تصویر می‌کشد.
به گزارش خبرگزاری رسا، «الیچ» نوشته کاظم فخار، کارنامه عملیاتی تیپ مستقل ۱۸ پیاده الغدیر استان یزد در عملیات قدس ۵ در مردادماه ۱۳۶۴ را به تصویر می‌کشد. این کتاب به‌تازگی به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج سپاه الغدیر استان یزد روانه بازار نشر شده است.

کتاب در پنج فصل با عنوان‌های «اقدامات تیپ قبل از عملیات قدس ۵»، «عملکرد تیپ مستقل ۱۸ الغدیر در عملیات قدس ۵ به روایت فرماندهان تیپ»، «اقدامات تیپ ۱۸ الغدیر بعد از عملیات قدس ۵»، «گزیده‌ای از خاطرات رزمندگان تیپ ۱۸ الغدیر از عملیات قدس ۵» و «شهدای تیپ ۱۸ الغدیر در عملیات قدس ۵» تدوین شده است.

سلسله عملیات‌های محدودی در تابستان ۱۳۶۴ که برمبنای فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای گرم نگه داشتن جبهه‌ها و لزوم جلوگیری از آسودگی دشمن در برخی مناطق با هدف‌های نظامی - سیاسی انجام گرفت که عملیات «قدس ۵» یکی از آن‌هاست. عملیات قدس ۵ برای تکمیل پیروزی‌های عملیات‌های قدس ۱ و ۲ انجام شد و هدف آن، تصرف پاسگاه «الیج» واقع در «هورالهویزه» و نزدیک شدن به «البیضه» بود. طی دو روز نبرد، ۳۰ کیلومتر مربع از هور آزاد شد، همچنین ۱۶۸ تن از نیرو‌های دشمن کشته و زخمی شده یا به اسارت درآمدند. علاوه بر آن غنایمی از جمله چند قبضه خمپاره‌انداز، سلاح ضد هوایی تک‌لول و مانند آن از دشمن به‌دست آمد و گردان ۳ از تیپ ۷۰۱ کماندویی عراق منهدم شد.

نخستین چاپ کتاب «الیچ» در ۲۳۶ صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای ۱۵ هزار تومان از سوی مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج سپاه الغدیر استان یزد منتشر شده است. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
منبع: ایبنا
ارسال نظرات