۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۶۰۳۹۰۸
آیت الله نوری همدانی:

سپاه پناهگاه همیشگی مردم در عرصه های مختلف است

سپاه پناهگاه همیشگی مردم در عرصه های مختلف است
حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن تقدیر از اقدامات سپاه در خدمت رسانی به مردم و انقلاب اسلامی گفت: سپاه در هر عرصه ای پناهگاه مردم بوده و هست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم و تیپ 83 امام صادق(ع) با اشاره به تأکید روایات بر مسائل دفاعی و امنیتی گفت: بر اساس روایات کسانی که قدم در عرصه های امنیتی می گذارند باید نسبت به فراگیری و تخصص پیدا کردن در زمینه های رزمی و بکارگیری آنها در عرصه های مختلف اهتمام ورزند.

وی به پیشرفت روزافزون ابزار جنگی و مسائل امنیتی و رزمی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز باید دانش لازم برای بکارگیری ابزار پیشرفته جنگی میان افراد نظامی کشور وجود داشته باشد تا بتوانند از این ابزار در راستای اعتلای اسلام و اقتدار مملکت اسلامی استفاده کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر ضرورت تقویت بعد معنوی نیروهای مسلح کشور عنوان کرد: نیروهای نظامی کشور باید در راستای پیشرفت و حفظ اسلام و انقلاب اسلامی تلاش کنند و همواره بدانند که ابعاد معنوی بر ابعاد مادی تقدم دارد.

این مرجع تقلید تأکید کرد: امروز باید دانست کسانی که مجهز به معنویات هستند، از افرادی که در ابعاد مادی پیشرفت کرده اند، برتر هستند، زیرا اینگونه افراد از مرگ در راه اسلام باکی ندارند و از شجاعت بی نظیری برخوردارند؛ امروز نیروهای نظامی سایر کشورها برای ابعاد مادی پا به عرصه جنگ می گذارند، از همین رو مغلوب می شوند، اما نیروهای اسلام با خودسازی و خداشناسی به عرصه های جبهه  جنگ قدم می گذارند، برای همین تا آخرین قطره خون خود در برابر دشمن ایستادگی می کنند.

وی به ویژگی های لشکر و سپاه اسلام در دیدگاه روایات اشاره و بیان کرد: سپاه اسلام در روایات به مثابه قلعه هایی است که مردم را حفظ کرده، به مملکت اسلامی زینت می بخشد و سبب عزت دین می شود، بنابراین خیرخواه ترین افراد نسبت خداوند، پیامبر اکرم(ص) و ولی فقیه باید در رأس سپاه و لشکر اسلام قرار گیرد تا در برابر مستضعفان مهربانانه و در برابر دشمنان قاطعانه و محکم برخورد کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به شروط 12 گانه آمریکا برای مذاکره با ایران اظهار داشت: نخستین شرط آمریکا برای مذاکره با ایران آن است که ایران از اسلام دست بکشد، بنابراین ما باید از لحاظ مادی و معنوی به اندازه ای قوی باشیم که در برابر منطق پوچ آمریکا ایستادگی کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که امیرمؤمنان(ع) افراد را با در نظرگرفتن میزان تقوا، معنویت، ایمان، شجاعت و سوابقشان در جنگ های گذشته به فرماندهی بخش های مختلف می گماردند و کسانی را که تنبلی در پیش گرفته و شایعه ساز بودند، از لشکر اخراج می کردند، زیرا نبود اینگونه افراد از وجودشان فایده بیشتری دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام برای مسأله عزت امت اسلامی اهمیت بسیاری قائل است، گفت: همواره باید افرادی در لشکر اسلام نقش ایفا کنند که رفتارشان عزت آفرین باشند؛ کسانی که به آسانی تن به اسارت و ذلت بدهند، در روایات مورد مذمت شدید قرار گرفته اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه ضمن تبریک انتصاب سردار سلامی به عنوان فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از خدمات شایسته سردار جعفری در این سمت و اهتمام ویژه وی به مسائل فرهنگی تقدیر و تشکر کرد.

وی در پایان ضمن تشکر از اقدامات سپاه پاسداران در زمینه کمک رسانی به سیل زدگان تأکید کرد: سپاه پاسداران در هر عرصه ای پناهگاه و ملجأ مردم بوده و هست./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات