۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۰۳۹۴۶

زیر سؤال رفتن اصلاحات ادعایی بن سلمان با افزایش بازداشت فعالان سعودی

زیر سؤال رفتن اصلاحات ادعایی بن سلمان با افزایش بازداشت فعالان سعودی
منابع فرانسوی با بیان اینکه بازداشت فعالان حقوقی و اجتماعی از سوی آل سعود رو به افزایش است، خبر دادند که این مسأله موجب زیر سؤال رفتن اصلاحات ادعایی بن سلمان شده است.

 به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، منابع فرانسوی گزارش دادند که عربستان سعودی در حال بکارگیری سیاست های دوگانه و مبهم درباره آزادی بیان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شهروندان سعودی از وضعیت آزادی بیان و تغییر خط قرمزها در این عرصه از سوی آل سعود در حیرت به سر می برند.

این در حالی است که مقامات عربستان مواضع ضد و نقیضی در نحوه واکنش به پرونده های مربوط به آزادی بیان از خود نشان می دهند و آمار بازداشت ها علیه فعالان حقوقی و اجتماعی در این کشور رو به افزایش است.

این مسایل موجب شده است تا سلسله اصلاحات سیاسی و اجتماعی که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برای نشان دادن فضای آزادی در کشورش در پیش گرفته است، زیر سؤال رود.

گفتنی است که عربستان سعودی طی ماه های اخیر پرونده های قضایی مربوط به فعالان حقوقی و اجتماعی، اعم از زنان و مردان و همچنین سرکوب و محاکمه برخی از مبلغان این کشور را در حالی رسانه ای کرده است که تاکنون از وضعیت این فعالان و مبلغان اطلاع دقیقی در اختیار مراجع بین المللی ذی ربط قرار نداده است./983/ب

ارسال نظرات