۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۰۳۹۴۸
آیت الله موسوی جزایری:

هدف طلاب از درس خواندن، خدمت به بندگان خدا باشد

هدف طلاب از درس خواندن، خدمت به بندگان خدا باشد
آیت الله موسوی جزایری گفت: هدف طلاب از درس خواندن، خدمت به بندگان خدا است و درسی که برای منصب، نام و آوازه باشد، بی ارزش است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، زعیم حوزه علمیه خوزستان، شامگاه گذشته در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه بقیه الله تهران، در مسجد موسی بن جعفر (ع) کمپلوی اهواز با اشاره به اینکه در مجلسی حضور داریم که جمعی از سربازان امام زمان (عج) به لباس مقدس روحانیت مزین می‌شوند، اظهار داشت: لباس روحانیت، لباس رسول الله (ص) و مسؤولیت بسیاری دارد؛ از سوی دیگر روحانیت؛ مسؤولیت‌های بسیاری عهده دار است که نخستین آن‌ها مسؤولیت در برابر خداوند عزوجل می‌باشد.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با اشاره به انتظار مردم از روحانیت عنوان داشت: از آنجا که روحانیت وظیفه هدایت و ارشاد مردم را بر عهده دارد، سنگین‌تر است؛ پس شأن و حرمت لباس روحانیت باید حفظ شود و اساتید اخلاق بر حرمت چنین لباسی تأکید بسیاری داشتند.

آیت‌الله موسوی جزایری با توصیه طلاب به درس خواندن برای خداوند بیان داشت: هدف از درس خواندن، خدمت به بندگان خدا است و درسی که برای منصب، نام و آوازه باشد، بی ارزش است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سیل استان گفت: در این باره کلاس‌های درس را تعطیل و دروس علمی به دروس عملی مبدل شدند، طلاب را به روستا‌های متعدد از جمله روستا‌های خسرج، بامدژ، الهایی، شط العرب، خرمشهر، شادگان، هورالعظیم و تمامی نقاط سیل‌زده خوزستان اعزام کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از برنامه صورت گرفته برای تقدیر از معظم له اظهار داشت: بنا است تا در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه استان، مسؤول دفتر رهبری حضور یابند که ان شاءالله این مراسم پس از پایان بحران سیل برگزار می‌شود.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با تشکر از حجت الاسلام موسوی در پذیرش سمت نمایندگی، ولی فقیه استان گفت: با افزایش عمر از قدرت بدن کاسته می‌شود و ما نزدیک به ۲۵ سال است که با بیماری (بی حسی از کمر تا انگشت پا) دست و پنجه نرم می‌کنیم که در مراجعات متعدد به پزشکان، اعلام کردند که عاجز از درمان هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما نیز بر حسب وظیفه شرعی اعلام کردیم که در حالت نماز باید ثبات داشت؛ از این رو با توجه به اینکه در این امر شبهه داریم، با اطمینان خاطر گفتیم تکلیف از ما ساقط است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به ارادت و علاقه به حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی، تصریح کرد: ارادت ما به حجت الاسلام موسوی از بابت تدین، روحیه انقلابی و التزام شان و جوان بودن و توانایی‌ها است که در مسیر مسؤولیت بر عهده گرفته شده، یاور و پشتیبان شان هستیم.

وی با بیان اینکه بنا به تأکیدات رهبر انقلاب در خوزستان خواهیم ماند، اظهار داشت: متردد بودیم که در نجف یا قم بمانیم، اما پس از تأکید رهبری، در خوزستان به کار‌های حوزوی رسیدگی خواهیم کرد و در عین حال بخشی از امور مربوط به حوزه را بنده و امور دیگر را حجت الاسلام موسوی انجام می‌دهند و ما با تمام وجود در کنارشان خواهیم ماند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات