۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۰۳۹۶۶
معاون حوزه علمیه مازندران:

حوزه با تربیت نیروهای انقلابی در خط مقدم تحقق گام دوم انقلاب قرار دارد

حوزه با تربیت نیروهای انقلابی در خط مقدم تحقق گام دوم انقلاب قرار دارد
حجت الاسلام تقی زاده گفت: حوزه های علمیه با تربیت نیروهای متعد و انقلابی در خط مقدم تحقق گام دوم انقلاب قرار دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جواد تقی زاده، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب مدارس مصطفی خان ساری با اشاره به این که امروز وظیفه حوزه تربیت طلابی در تراز انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: طلاب آینده سازان نظام دینی در عرصه‌های مهم هستند.
 
وی با بیان این که تربیت نیروی انسانی مورد نیاز انقلاب و نظام اسلامی یکی از رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه است، افزود: انقلاب اسلامی برای پیشبرد اهداف متعالی خود به افرادی متعهد و انقلابی دارد که امروز حوزه یکی از مهم‌ترین مراکز تأمین این نیاز‌ها است.
 
حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که مقام معظم رهبری در سال گذشته با انتشار بیانیه گام دوم انقلاب جهشی عظیم در چشم انداز و اهداف نظام اسلامی ایجاد کردند، گفت: انقلاب برای رسیدن به چشم انداز پیش روی نیازمند نیرو‌های توانمند، متعهد و انقلابی است که یکی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه در تحقق این امر، تربیت نیرو برای آینده انقلاب است.
 
معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه همواره پشتیبان امین و اثرگذاری برای نظام و انقلاب در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف بوده است، بیان داشت: این انقلاب عظیم دینی برخواسته از متن حوزه‌های علمیه است و به همین دلیل امروز حوزه بیشترین وظیفه و نقش را در پیشبرد اهداف انقلاب بر عهده دارد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه همواره در دفاع از انقلاب و آرمان‌ها و دستاورد‌های آن پیشگام بوده است، خاطرنشان کرد: نفوذ و شعاع تأثیر حوزه و روحانیت در یکصد سال اخیر همواره عامل تحولات عظیمی در عرصه‌های مختلف بوده است.
 
حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که جایگاه امروز حوزه تنها منحصر به داخل کشورمان نیست بلکه نگاه حوزه‌های علمیه باید فراگیر و جهانی باشد، تصریح کرد: دنیای امروز به دلیل فرو رفتن در باتلاق فساد تشنه بهره گیری از معارف ناب الهی است و حوزه‌های علمیه می‌توانند نقش بسیار محوری در انتقال این مفاهیم ناب ایفا کنند.
 
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز در عرصه‌هایی نظیر تبلیغ، آموزش و پژوهش نیازمند تحول بیشتری هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات روز افزون جامعه و پیشرفت علم که منجر به ایجاد شبهات و سؤالات بسیاری در جامعه شده، ضرورت پیشرفت و تحول علمی در حوزه به منظور تأمین و پاسخگویی به این گونه نیاز‌ها امری ضروری است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مسائل جدیدی در جامعه اسلامی به وجود آمده که با بهره گیری از ظرفیت بالای فقه می‌توان در جهت رفع آن نیاز‌ها گام برداریم، گفت: در این عرصه مهم حوزه در خط مقدم قرار دارد، چون می‌تواند با بهره گیری از ظرفیت‌های علمی و تبلیغی موجود جامعه را در مسیر صحیحی که مورد نظر دین و اهل بیت (ع) است قرار دهد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات