۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۶۰۳۹۶۷
با رویکرد فقه الخمینی(ره)؛

پذیرش طلاب در مدرسه فقهی امیرالمؤمنین آغاز شد

پذیرش طلاب در مدرسه فقهی امیرالمؤمنین آغاز شد
معاون آموزش مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع) از آغاز پذیرش این مدرسه تحت اشراف حجت الاسلام والمسلمین فرحانی خبرداد و گفت: علاقه مندان تا 27 اردیبهشت فرصت نام نویسی دارند.

حجت الاسلام محمد پورفیاض معاون آموزش مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به پذیرش این مدرسه برای سال تحصیلی 99 -98 اظهار داشت: مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع) با شعار «فقه الخمینی» و با هدف تربیت طلاب و مجتهدینی کارآمد و برخوردار از توان استنباط و تولید علم در عرصه های مختلف علوم اسلامی، برنامه های آموزشی خود را منطبق بر الگوی تربیت علمی ارائه شده توسط حجت الاسلام والمسلمین فرحانی تنظیم نموده است.

وی افزود: این الگو و روش تربیت علمی، روشی مجتهد پرور است که حاصل آن طلابی مسلّط بر مبانی اجتهادی حضرت امام خمینی و علامه طباطبائی و پاسخگوی نیازهای جامعه و نظام اسلامی خواهد بود.

معاون آموزش مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به ویژگی ها و مزایای این مدرسه فقهی عنوان کرد: بهره مندی از اساتید توانمند و ممتاز حوزه علمیه، ادامه تحصیل در مقطع درس خارج و اجتهاد به شکلی ویژه و تخصصی و استفاده از کمک هزینه تحصیلی و امکانات فرهنگی و آموزشی از جمله ویژگی های این مدرسه برای طلاب سطوح عالی است.

حجت الاسلام پورفیاض اتمام پایه ششم حوزه علمیه را یکی از شرایط پذیرش در این مدرسه عنوان و خاطرنشان کرد: تعهد اخلاقی به اشتغال تحصیلی تمام وقت در مدرسه و رعایت قوانین و مقررات آموزشی و انضباطی مدرسه و همین طور تأییدیه اخلاقی از مدرسه محل تحصیل یا دو نفر از اساتید حوزه علمیه از جمله شرایط ثبت نام عنوان شده است.

وی اضافه کرد: تدریس دروس اصلی سطح عالی حوزه به شکل تخصصی، برگزاری کلاس های مشاوره علمی در راستای تکمیل سیر آموزشی، ارائه دوره ها توانمندسازی جهت جبران و ارتقای سطح علمی نسبت به دروس حوزوی، بگزاری کلاس های تمرین اجتهاد و استنباط در مقطع درس خارج و برگزاری کلاس های روش تحقیق، پژوهش و نگارش با هدف تألیف متون علمی فارسی و عربی از جمله برنامه های آموزشی و پژوهشی این مدرسه فقهی به شمار می رود.

معاون آموزش مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع) عنوان کرد: مهلت ثبت نام برای ثبت نام تا 27 اردیبهشت ماه اعلام شده و پذیرفته شدن طلاب منوط به قبولی در مصاحبه علمی است؛ شیوه ثبت نام برای طلاب قم «فقط به صورت حضوری» و برای طلاب شهرستانی «به صورت تلفنی» می باشد و جهت ثبت نام اولیه لازم است طلاب ساکن قم مدارک مورد نیاز را به صورت حضوری و طلاب شهرستانی مدارک مورد نیاز را از طریق  «ایتا» یا «بله» ارسال نمایند و پس از ثبت نام اولیه زمان مصاحبه علمی طلاب معین می شود.

وی یادآور شد: طلاب محصل در قم جهت ثبت نام به صورت حضوری به آدرس بلوارسمیه، خیابان شهیدین، پلاک۶۳، معاونت آموزش مدرسه مراجعه کرده و طلاب شهرستانی نیز برای ثبت نام با شماره های 37731109 و 09204301746 تماس حاصل می کنند.

حجت الاسلام پورفیاض در ادامه با اشاره به مدارک موردن نیاز جهت ثبت نام اولیه و تعیین وقت مصاحبه خاطرنشان کرد: کارنامه و ارزیابی تحصیلی،  تأییدیه اخلاقی مدرسه مبداء و یا یک تن از اساتید رسمی سطوح عالی، یک قطعه عکس و پر کردن فرم اولیه ثبت نام از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام است؛  طلاب قمی مدارک فوق را حضورا ارائه داده و طلاب شهرستانی پس از هماهنگی تلفنی، مدارک مورد نظر را اسکن کرده و از طریق ایتا به این شماره موبایل یاد شده ارسال می کنند./1330/ج

ارسال نظرات