۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۰۳۹۹۳
حجت الاسلام ابراهیمی در گفت وگو با رسا تشریح کرد؛

گزارشی از سفر هیأت جامعه مدرسین به مناطق سیل زده | روحانیت پناهگاه مردم است

گزارشی از سفر هیأت جامعه مدرسین به مناطق سیل زده | روحانیت پناهگاه مردم است
رییس دفتر جامعه مدرسین به تشریح جزئیات سفر هیأت جامعه مدرسین به مناطق سیل زده پرداخت و بر لزوم عزم ملی برای حل مشکلات مردم سیل زده تأکید کرد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به جزئیات سفر هیأت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ریاست آیت الله حسینی بوشهری به مناطق سیل زده گفت: هفته گذشته به ریاست آیت الله حسینی بوشهری از قم به سوی لرستان حرکت کرده و پس از بازدید این مناطق به خوزستان حرکت کردیم.

وی ادامه داد: هنگامی که به لرستان رسیدیم جلسه ای با حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزار کردیم و ایشان گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده به آیت الله حسینی بوشهری ارائه دادند و مسائل و مشکلاتی که وجود دارد را مورد بررسی قرار دادند.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: پس از جلسه مذکور به سوی منطقه «چگینی» حرکت کرده و از بخش هایی که بیشتر خسارت دیده بود و راه های ارتباطیشان با سایر مناطق قطع شده بود، بازدید کردیم.

رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم در مناطق سیل زده به ویژه مناطق سیل زده لرستان افزود: مسیرهای ارتباطی برخی مناطق قطع شده بود، اما سپاه علی بن ابی طالب(ع) اقدام به ساخت جاده های جدید کرده است؛ همچنین سرهنگ بیطرفان جانشین لشکر 17 سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم نیز هیأت جامعه مدرسین را همراهی می کرد و ما به اتفاق ایشان از اقداماتی که این لشکر در مناطق سیل زده انجام داده بود، بازدید به عمل آوردیم.

وی به تأکید آیت الله حسینی بوشهری بر ضرورت بازسازی راه های ارتباطی مردم مناطق سیل زده اشاره و عنوان کرد: پس از بازدید منطقه چگینی به مناطق سیل زده پلدختر رفتیم؛ در این شهر حادثه سیل بسیار وسیع و دردناک بود و مردم بسیاری گرفتار شده بودند و سیل تعداد زیادی از منازل را گرفته و بسیاری از وسایل خانه ها را با خود برده بود، اما باید گفت که حضور نیروهای مردمی، بسیجی و طلاب به ویژه روحانیت بسیار چشمگیر و مثال زدنی است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به حضور افتخار آفرین روحانیت در مناطق سیل زده ابراز داشت: حوزه علمیه باید به خود ببالد، زیرا روحانیون و طلاب جزء نخستین اقشاری بودند که به صورت جهادی وارد مناطق سیل زده شده و به مردم خالصانه خدمت کردند؛ هنگامی که از مناطق سیل زده در پلدختر بازدید می کردیم طلاب عزیزی را مشاهده کردیم که همه لباس هایشان گلی بود و عمامه به سر وارد خانه ها شده و تلاش می کردند گل و لای را از درون خانه ها خارج سازند.

رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرشان کرد: در جریان بازدید از مناطق سیل زده در پلدختر از حوزه علمیه آنجا بازدید کردیم؛ کل حوزه برادران را آب فرا گرفته و درون حجره ها پر از گل و لای بود و طلاب در حال پاکسازی آنجا بودند؛ حتی سیلاب خانه و همه وسایل زندگی برخی از اساتید حوزه علمیه در پلدختر را با خود برده بود و ما شاهد وضع نابسامانی در این منطقه بودیم.

وی افزود: در کنار همه سختی ها و خساراتی که به شهر پلدختر وارد شده بود، شاهد مناظر زیبایی از همیاری و همدلی مردم شریف قمی و غیر قمی بودیم؛ مردم قم در حوزه علمیه خواهران پلدختر یک قرارگاه راه اندازی کرده و در آنجا به مردم سیل زده کمک رسانی می کردند؛ کمک هایی که مردم شریف قم به آنجا ارسال کرده بودند از طریق این قرارگاه به دست مردم سیل زده می رسید؛ عزیزان قمی با تهیه آمار سیل زدگان سعی می کردند هر وعده متناسب با جمعیت سیل زده غذای گرم طبخ کرده و به مردم ارائه می دادند.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه با اشاره به سفر هیأت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناطق سیل زده استان خوزستان گفت: آیت الله کعبی که طی حکمی از سوی آیت الله یزدی به عنوان نماینده جامعه مدرسین در استان خوزستان معرفی شدند، قرارگاه امام حسین(ع) را برای کمک رسانی به مردم سیل زده تشکیل داده اند؛ ما با وارد شدن به این قرارگاه در جلسه ای با حضور مسؤولان مختلف این استان از اقداماتی که تا کنون در مناطق سیل زده استان خوزستان انجام گرفته، مطلع شدیم؛ همچنین دیدار با آیت الله موسوی جزایری نیز از سایر برنامه های سفر هیأت جامعه مدرسین به خوزستان بود.

وی ادامه داد: در جریان سفر به مناطق سیل زده خوزستان در مناطق دور افتاده که تا چند روز قبل مردم با قایق به آنجا رفت و آمد می کردند، حضور پیدا کرده و با مردم و گروه هایی که در حال امدادرسانی بودند، صحبت کردیم؛ در خوزستان نیز عمق خسارات سیلاب بسیار زیاد بود و آب تقریباً همه مناطق را فراگرفته بود و ما شاهد صحنه های غم انگیزی بودیم.

رییس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردم سیل زده به کمک های مردمی امید بسته اند، افزود: مردم همواره نسبت به اینکه پس از فروکش کردن سیلاب به دست فراموشی سپرده شوند، ابراز نگرانی می کردند.

وی تأکید کرد: روحانیت به عنوان پناهگاه مردم همواره باید مشکلات مردم سیل زده را به گوش مسؤولان رسانده و برای رفع مشکل آنها تلاش کنند؛ امروز باید عزم جدی ملی باید وجود داشته باشد تا مشکل مردم کم شود.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان با بیان اینکه مشاهده خسارات ناشی از سیل در برخی مناطق تداعی کننده خسارات دوران جنگ بود، افزود: امروز باید عزم جدی از سوی دولت و مردم ادامه پیدا کند تا بتوانیم بخشی از مشکلات مردم سیل زده را حل کنیم./841/ت301/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
فروغی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
این اقدام باعث احیای بیشتر دین اسلام در میان مردم محروم و ستمدیده می شود.
0
0