۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۰۴۰۱۱
امام جمعه سرخه:

طرح «جهاد همبستگی ملی» مبتنی بر مبانی قرآنی است

طرح «جهاد همبستگی ملی» مبتنی بر مبانی قرآنی است
امام جمعه سرخه گفت:‌ طرح «جهاد همبستگی ملی» از لحاظ آیات قرآن و روایات اهل‌بیت (ع) قابل بیان بوده و مبتنی بر مبانی ارزشمند قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ مصطفی فاطمی‌بصیر درباره اهمیت طرح «جهاد همبستگی ملی» در بازسازی مناطق سیل‌زده اظهار کرد: طرح جهاد همبستگی ملی از لحاظ آیات قرآن و روایات اهل‌بیت (ع) قابل بیان بوده و این طرح مبتنی بر مبانی ارزشمند قرآنی است.

وی ادامه داد: قرآن کریم در آیات متعددی ما را به تعاون و همبستگی آن هم در امور خیر فرامی‌خواند و اگر در تفاسیر این آیات و نکات ارزشمندی که در روایات آمده، تأمل کنیم، به وضوح درمی‌یابیم که باید داشته‌های خودمان با دیگران در شرایط سخت تقسیم کنیم و این مسأله مهمی است.

امام جمعه سرخه ادامه داد: قرآن و روایات، ما را به انفاق در اموال تشویق می‌کنند و همه باید به این طرح ارزشمند ملتزم و مقید باشیم.

حجت‌الاسلام‌ فاطمی‌بصیر با اشاره به اینکه روایت معروفی از امام صادق (ع) داریم که فرمودند شیعیان ما را در سه جا امتحان کنید، افزود: هنگام نماز اول وقت، در حفظ اسرار اهل‌بیت (ع) وقتی مقابل دشمنان قرار می‌گیرند و مساوات در مال و اموال با برادران ایمانی خود سه جایی است که در این روایت مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سیل در چند نقطه از استان سمنان و در مناطقی از کشور شیرینی عید نوروزی را در ذائقه ملت ایران تلخ کرد، گفت: خوشبختانه با طرح ارزشمند سپاه پاسداران، بسیج جهادی، نیروهای مسلح، مردم و طلاب حوزه‌های علمیه همه دست به دست هم دادند و با اشتیاق غیرقابل وصفی توانستند این ذائقه تلخ را با خدمت بی‌دریغ و خالصانه خودشان شیرین کنند.

امام جمعه سرخه با تأکید بر اینکه امیدواریم این رسالت را همه با جان و دل بپذیریم، تصریح کرد: هر کاسب و کارمندی در حد توان خود کالا و حقوق یک روز خود را در ماه و هر طلبه‌ای بخشی از شهریه طلبگی‌اش را برای کمک به سیل‌زدگان اختصاص دهد.

حجت‌الاسلام‌ فاطمی بصیر با اشاره به اینکه هر کس به اندازه توان خود در این امر خداپسندانه باید شرکت کند، اضافه کرد: روحیه انقلابی و جهادی که مقام معظم رهبری بارها تأکید فرمودند، به وضوح خودش را در عرصه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان نشان داد.

وی با بیان اینکه بسیجیان، پاسداران، نیروهای مردمی و مسلح تا امروز خوب عمل کرده‌اند، اظهار کرد: امیدواریم از این به بعد هم با همت مضاعف بتوانند هر چه زودتر در تکمیل این خدمت موفق باشند.

گفتنی است، طرح «جهاد همبستگی ملی» با هدف کمک به هم‌وطنان سیل‌زده آغاز شده و یک دعوت ملی از همه هم‌وطنان برای مشارکت و کمک در حل مشکلات مردم مناطق سیل‌زده است.

در این طرح، آحاد مردم با محوریت مساجد در تأمین یک «خانه»، هر بانک در ساخت و تعمیر و تجهیز یک «مدرسه» و هر کاسب هم در تأمین یک قلم کالای اساسی برای خانواده‌های سیل‌زده کمک خواهد کرد.

همه پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر کشور در اجرای این طرح آمادگی و همکاری خواهند داشت.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات