۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۰۴۰۱۲
دادستان ویژه روحانیت مازندران:

حوزه علمیه دژی مستحکم در برابر انحراف و کج روی ها است

حوزه علمیه دژی مستحکم در برابر انحراف و کج روی ها است
حجت الاسلام شاهواری، حوزه‌های علمیه را مهم‌ترین پشتیبان انقلاب در عرصه‌های مختلف معرفی کرد و گفت: حوزه‌ در طول تاریخ دژ مستحکمی در برابر انحرافات و کج روی‌ها بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام شهواری، دادستان ویژه روحانیت مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه المهدی رامسر، نقش روحانیت در نظام اسلامی را یک نقش مهم و اثرگذار توصیف کرد و گفت: روحانیت در همه تحولات یکصد سال اخیر ایران، نقش محوری و هدایت کننده‌ای داشته است.
 
وی با بیان این که روحانیت همواره در جامعه نقش مرجع را ایفا کرده است، افزود: در جریان نهضت امام خمینی (ره) نیز این روحانیت بود توانست با روشنگری و آگاهی دادن به جامعه زمینه ایجاد یک جنبش عظیم مردمی را علیه رژیم طاغوت فراهم کند.
 
دادستان ویژه روحانیت مازندران با اشاره به این که روحانیت همیشه از یک نفوذ معنوی خاصی در میان مردم برخوردار بوده است، گفت: نقش روحانیت در جامعه اسلامی همواره نقش رهبری مردم بوده است و این موضوع در چهار دهه اخیر به وضوح دیده شده است.
 
وی در ادامه سخنان خود حوزه‌های علمیه را مهم‌ترین پشتیبان انقلاب در عرصه‌های مختلف معرفی کرد و گفت: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ همواره دژ مستحکمی در برابر انحرافات و کج روی‌های بوده اند.
 
دادستان ویژه روحانیت مازندران با بیان این که اگر تلاش‌ها و مجاهدت‌های علما و حوزه‌های علمیه نبود امروز دین و ارزش‌های الهی این گونه در جهان همچون نگینی نمی‌درخشید، بیان داشت: علت این همه دشمنی با اسلام و انقلاب، جایگاه رفیعی است که دین و ارزش‌های الهی در جهان امروز دارا است.
 
حجت الاسلام شهواری از حوزه‌های علمیه به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های مستحکم اسلام در برابر توطئه‌ها و دشمنی‌های بدخواهان و معاندان دین و انقلاب دانست و تصریح کرد: امروز حوزه با تربیت طلاب متعهد، مهذب و انقلابی نقش مهمی در تداوم و رشد انقلاب و آرمان‌های آن ایفا می‌کند.
 
وی با تأکید براین که امروز حفظ منزلت و جایگاه روحانیت و حوزه‌های علمیه یک اصل مهم است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: طلاب و روحانیان نخستین کسانی هستند که در حفظ این جایگاه مهم و رفیع وظیفه دارند.
 
دادستان ویژه روحانیت مازندران با اشاره به این که وظیفه امروز حوزه نسبت به گذشته بسیار متفاوت است، بیان داشت: طلبه‌ای که امروز وارد اجتماع می‌شود باید ضمن دارا بودن استعداد‌های علمی، به اخلاق حسنه دینی و اسلامی آراسته باشد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات