۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۰۴۰۱۳
حداد عادل:

همکاری های ایران و چین، اقدامات خصمانه آمریکا را خنثی می کند

همکاری های ایران و چین، اقدامات خصمانه آمریکا را خنثی می کند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم همکاری میان ایران و چین تأکید کرد و گفت: همکاری های ایران و چین، اقدامات خصمانه آمریکا را خنثی می کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، هیأت عالیرتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست غلامعلی حداد عادل برای تقویت مناسبات راهبردی و شرکت در دومین اجلاس جهانی طرح « یک کمربند، یک جاده» به چین سفر کرده بود، صبح سه شنبه، سوم اردیبهشت در نشست بررسی همکاری های مشترک با حضور هیأت نمایندگی حزب حاکم چین شرکت کرد.

در این نشست، غلامعلی حداد عادل، رییس هیأت مذاکره کننده ایران، دکتر داوود دانش جعفری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر پور ابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به پرسش های نمایندگان ارشد حزب حاکم چین پاسخ داده، با آنها به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

حداد عادل، رییس هیأت عالیرتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نشست گفت: « چین در مرحله شکوفایی اقتصادی به بازار جهانی وارد شده و این حضور را در طرح «یک کمربند، یک جاده» ترسیم کرده است که ایران از این حضور استقبال می کند».

مشاور عالی مقام معظم رهبری با تصریح این مطلب که سیاست از اقتصاد جدا نیست، افزود: « آمریکا چین را دشمن خود در جهان می بیند و قصد فلج کردن کشورهای مستقلی را که تحت تأثیر آمریکا نیستند، دارد ».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: « هرچند سیاست چین، اقتصاد مدار و غیر تهاجمی است، اما گاه حفظ توان اقتصادی در گرو سیاست ورزی تهاجمی و فعال قرار می گیرد».

رییس هیأت بلندپایه مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این مطلب که ایران و چین، ظرفیت های بالایی برای همکاری در دفع خطر تروریسم دارند، افزود: «آمریکا اگر بتواند از طریق داعش برای چین مزاحمت ایجاد کند، فروگذار نخواهد کرد؛ حال آن که ما شاخ داعش را در عراق و سوریه شکستیم و عصبانیت ترامپ از ایران به همین دلیل است».

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تفاوت رفتار دولت ترامپ و اوباما با ایران گفت: « دولت ترامپ، ادامه دهنده سیاست های دولت اوباماست و تفاوت ماهیتی و حقیقی بین دولت های دموکرات و جمهوریخواه آمریکا دیده نمی شود، بلکه تفاوت در شدت و ضعف سیاست هاست. آمریکا در ۴٠ سال گذشته نخواسته است واقعیت انقلاب اسلامی را بپذیرد و همان رفتاری را با ما داشته است که در چهل سال آغازین انقلاب چین با چین داشت. ما نیز عدم تسلیم، مقاومت و ادامه راه انقلاب اسلامی را سیاست خود در قبال آمریکا تعریف کرده ایم».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نگرانی آمریکا از الگو شدن و تکرار واقعه ای مشابه انقلاب اسلامی در سایر کشورهای مستقل گفت: « آمریکا، منطقه غرب آسیا را انبار نفت خود می بیند و هیچ حکومت مستقلی را در این منطقه تحمل نمی کند. آمریکایی ها تصور می کردند که بعد از فروپاشی شوروی، جهان به دست آنها سپرده می شود، حال آن که وجود کشورهای مستقلی همچون ایران و چین مانع تحقق این آرزوی آنها شده است».

حدادعادل، فشار و تحریم اقتصادی و به موازات آن تهاجم رسانه ای را دو اقدام مکمل آمریکا در قبال ایران توصیف کرد و گفت: « امریکا نتوانسته است با فشار بر اقتصاد ایران، پشتیبانی مردم از انقلاب را کاهش دهد؛ از سوی دیگر سیاست هایش در سوریه و عراق هم شکست خورده است‌‌‌ ‌‌به طوری که با وجود ٧٠٠ میلیارد دلار هزینه در غرب آسیا ناچار است با هواپیمای چراغ خاموش و پنهانی وارد عراق شود، همچنان که بزرگترین شکست سیاسی و نظامی اش را در سوریه تجربه کرد و اینها همه نشانه های ناکامی آمریکا در منطقه ماست و همکاری های ایران و چین نیز اقدامات خصمانه آمریکا را خنثی می کند»./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات