۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۰۴۰۱۸
جانشین سپاه استان قزوین:

سپاه قزوین ۶ میلیارد تومان کمک مردمی به مناطق سیل زده ارسال کرد

سپاه قزوین ۶ میلیارد تومان کمک مردمی به مناطق سیل زده ارسال کرد
برزگر گفت: در راستای کمک به سیل زدگان بیش از ۶ میلیارد تومان کمک های نقدی و جنسی مردم خیر استان توسط سپاه جمع آوری و به مناطق سیل زده ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ عباس برزگر در جمع خبرنگاران در محل سپاه قزوین اظهار داشت: روز پاسدار فرصت مناسبی برای بررسی نقش سپاه در خنثی شدن توطئه هاست و باید با کمک رسانه‌ها در انتقال پیام این نهاد انقلابی در صیانت از ارزش‌ها اقدام کنیم.

وی بیان کرد: ساختار نظام جمهوری اسلامی با هدایت رهبری و حضور مردم در صحنه و ایستادگی سپاه هر روز تقویت شده و امروز که دشمنان نتوانسته‌اند با دسیسه‌های خود انقلاب راز مسیر اصلی خود بازدارند با حرکات وقیحانه ای چون تهدید و توهین به سپاه وارد میدان شده‌اند اما مردم جواب همه آنها را قاطعانه در حمایت از سپاه دادند.

سرهنگ برزگر با مرور برخی توطئه‌های دشمنان در آسیب رساندن به نظام اظهار داشت: انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، ترور رئیس جمهور و نخست وزیر، ترور ۱۷ هزار نفر در ایران، ایجاد فتنه و نابسامانی اجتماعی و قائله کردستان از کارهایی بود که برای سرنگونی نظام اسلامی از سوی دشمنان صورت گرفته اما با هدایت رهبری و ایستادگی مردم و حضور نیروهای انقلابی مانند سپاه همه این نقشه‌ها خنثی شد.

جانشین سپاه صاحب الامر استان قزوین یادآور شد: دشمن همه کار کرد تا انقلاب را نابود کند اما با توانمندی ارتش و سپاه توانستیم توطئه‌ها را یکی پس از دیگری خنثی کنیم و امروز هم فشار تحریم را تحمل می‌کنیم تا دشمن نا امید شود.

مشارکت سپاه در سازندگی و توسعه کشور

وی ادامه داد: سپاه پاسداران در کنار رسالت مهم خود در تأمین امنیت داخلی و خارجی و شخصیت‌های کشور توانسته در عرصه سازندگی، امور فرهنگی هم اقدامات زیادی انجام دهد و در ساخت سد، انتقال آب به مناطق محروم، انتقال گاز، ساخت پالایشگاه و ستاره خلیج فارس و رسیدن به خودکفایی بنزین نقش مهمی ایفا کند.

سرهنگ برزگر اظهار داشت: در هنگام بروز حوادث غیر مترقبه مانند زلزله بم و کرمانشاه و سیل اخیر در استان‌های کشور نقش امدادرسانی سپاه تعیین کننده است و در این راستا ضمن کمک رسانی در بازگشایی مسیرها نیز مشارکت داشته ایم.

وی اضافه کرد: قزوین هم در ردیف ۷ استان معین مناطق سیل زده بود که در این راستا ضمن اعزام اکیپ‌های امدادی و ماشین آلات سنگین برای کمک رسانی نسبت به جمع آوری کمک‌های نقدی و جنسی مردم نیز اقدام شده است.

برزگر گفت: مأموریت دور اند یشانه ای که حضرت امام در زمان تأسیس سپاه متصور بودند امروز به کمک کشور آمده و این نهاد انقلابی توانسته در عرصه‌های مختلف در کنار مردم در توسعه کشور هم نقش مؤثری ایفا کند.

وی اظهار داشت: با این همه دشمنانی که در مقابل ایران اسلامی هستند باید بپذیریم اگر سپاه نبود کشور با چالش‌های زیادی از سوی دشمنان مواجه می‌شد و خسارات زیادی را متحمل می‌شدیم.

کمک رسانی ۶ میلیارد تومانی سپاه به سیل زدگان

سرهنگ برزگر در ادامه این نشست خبری یادآور شد: کمک رسانی به ۱۲ روستای استان لرستان به سپاه استان قزوین واگذار شده و با ارسال امکانات مهندسی از جمله لجن کش و کف کش و سایر تجهیزات با مدیریت نیروی انسانی هم به کمک سیل زدگان شتافته‌ایم و این روند ادامه دارد.

وی در خصوص میزان کمک‌های مردمی ارسال شده از سوی سپاه استان تصریح کرد: تاکنون بیش از ۶۶ میلیارد و ۴۴۱ و ۷۴۷ ریال پول نقد و کالای اساسی توسط سپاه جمع آوری شده و به استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان ارسال شده است.

برزگر اضافه کرد: همچنین مقرر شده در استان گلستان دو دهنه پل و یک جاده احداث کنیم و در استان لرستان در پاکسازی مناطق و کمک به تأمین زیرساخت‌ها کمک خواهیم کرد.

وی بیان کرد: اگر هم افزایی کشور بیشتر بود ما می‌توانستیم در کنار سایر دستگاه‌ها به یک استان مشخص اعزام شویم تا روند کمک رسانی تسهیل و تسریع شود اما هر دستگاه در یک استان مستقر شده و خدمت رسانی می‌کند.

جانشین سپاه صاحب الامر استان قزوین بیان کرد: از مدیران بحران استان انتظار داریم با تهیه اطلاعات لازم از وضعیت استان آمادگی لازم را برای مقابله با بحران با استفاده از تجارب کسب شده تقویت کنند.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات