۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۰۴۰۲۶
رییس ستاد اقامه نماز:

رمضان بهترین زمان برای آشنایی با قرآن است

رمضان بهترین زمان برای آشنایی با قرآن است
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: رمضان بهترین زمان برای ترویج فرهنگ قرآنی در کشور است و باید در منبرها با گرفتن قرآن در دستان خود به تفسیر آیات آن بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت ‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز ظهر امروز در همایش طلایه‌ داران تبلیغ در جمع طلاب همدانی با تاکید بر اینکه بعضی از مسائل متاسفانه فراموش شده اند که بسیار مهم هم هستند یادآور شد: ما نسبت به زکات بی تفاوت هستیم و درباره آن به خوبی مطالعه و کار نکردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: رفتار روحانیت زیر ذره بین مردم قرار دارد و از این رو باید به تمام مسائل با دقت توجه کنیم به طور مثال مبلغان باید کوتاه، مختصر و مفید سخن بگویند تا بتوانند مخاطب بیشتری را جذب کنند.

وی با تقدیر از عملکرد روحانیان در کمک رسانی به مردم سیل زده خاطر نشان کرد: رفتار روحانیان برای جذب مردم بسیار حائز اهمیت است و یک حرکت کوچک تأثیرش از چندین سال سخنرانی بیشتر خواهد بود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور توجه به نماز را از سنین کم خواستار شد و یادآور شد: ادارات و نهادهای مختلف هر یک، قسمتی را برای برگزاری نماز دارا هستند در حالی که اصلی ترین نهاد برای توجه به نماز آموزش و پرورش و خصوصا دوره های راهنمایی است که از این نعمت محروم اند.

وی افزود: این درخواست را بنده از مسؤولان داشته ام که به نماز در آموزش و پرورش و در بین بچه ها توجه ویژه ای شود و حتی به آقای جهانگیری نامه نوشتم که در زمان شما توجه به نماز کمرنگ شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی هجمه ها علیه جمهوری اسلامی و روحانیت را بی اثر دانست و گفت: به لطف خداوند جمهوری اسلامی هر روز قوی ‌تر می‌شود و با صلابت بیشتر به حرکت خود ادامه می دهد.

وی با بیان این که قرآن را باید به عنوان یک علم دید خاطر نشان کرد: بنده از همه روحانیان این درخواست را دارم که هر شب حداقل یک ساعت از وقت خود را برای قرآن قرار دهند و تا تفسیر یک آیه را نخوانده اند به خواب نروند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: ماه مبارک رمضان بهترین زمان و فرصت برای ترویج فرهنگ قرآنی در کشور است و باید در منبرها با گرفتن قرآن در دستان خود به تفسیر آیات آن بپردازیم.

وی ماه رمضان را ماه قران عنوان کرد و یادآور شد: باید از فرصت های موجود به بهترین نحو استفاده کنید و منتظر برنامه ریزی و دستور نهادهای دیگر نباشیم و خودمان برای پیشبرد اهداف موجود به صحنه بیاییم./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات