۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۶۰۴۰۲۷
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

امام و رهبری با وجود مشغله های فراوان از رسیدگی به خانواده غافل نبودند

امام و رهبری با وجود مشغله های فراوان از رسیدگی به خانواده غافل نبودند
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی توجه و رسیدگی به خانواده را مورد تاکید حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب دانست و به طلاب توصیه کرد حتما وقتی را برای این مهم اختصاص دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که رعایت نظم در زندگی مورد سفارش بزرگان دین است، گفت: برخی طلاب از نظم در زندگی غافل می شوند در حالی که افراد منظم در زندگی موفق تر هستند.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادمه داد: انسان باید برنامه کوتاه مدت و بلند مدت خود را تعیین کند؛ انسان های بزرگ فراوانی مشاهده می شوند که به واسطه نظم در امور شخصی و زندگی به انسان های موفق تبدیل شده اند و حتی در تاریخ نیز از بزرگان به شمار می روند گرچه مسائل استعداد و حافظه نیز بی تأثیر نیست.

وی نظم را مهم ترین عامل رشد در زندگی دانست و گفت: نظم در زندگی، در افرادی که مشغول به مسائل علمی هستند خود را بهتر نشان می دهد زیرا در علم به ویژه برای طلاب ممارست بسیار مهم است و امری اجتناب ناپذیر است که باید در زمینه ارتباط با علم برنامه ریزی داشت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب مدرسه عالی فقه و علوم اسلامی گفت: برخی طلاب از استعداد ویژه ای برخوردار هستند در حالی که در برخی زوایای زندگی دارای مشکل هستند زیرا تمام ظرفیت و استعداد خود را صرف یک جهت زندگی می کنند که موجب دلخوری خانواده در برخی امور می شود.

وی با تصریح بر این که طلبه ای موفق است که نسبت به انتظارات جامعه، خانواده و مسائل علمی برنامه داشته باشد، اظهار کرد: انسان های موفق، انسان های منظم بوده اند و نمونه بارز آن امام خمینی(ره) است که ایشان با تمام مشغله ها، نسبت به خانواده غافل نبوده اند همچنین رهبر معظم انقلاب که نسبت به مسائل علمی حساس هستند از خانواده غافل نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی ادامه داد: گاهی اوقات انسان نیازمند مشاور است که در حوزه علمیه نیز در گذشته بر این مسأله تکیه می شد یعنی اگر شخصی عنوان استادی را به دست می آورد طلاب را چه از نظر علمی و چه مسائل خانواده راهنمایی می کرد بنابراین نقش عامه اساتید در اهمیت دادن به طلاب مشاهده می شود.

وی با بیان این که میان عنوان استادی و عنوان مدرسی تفاوت وجود دارد، گفت: استاد به معنای تربیت همه جانبه اعم از امور علمی، اخلاقی و حتی خانوادگی است؛ البته زمانی که از مشاوره سخن گفته می شود باید با تخصص نیز همراه باشد.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بهترین فردی که می تواند بر خانواده نظارت داشته باشد پدر است؛ بنابراین پدر نباید از خانواده خود غفلت کند که در زمینه حوزویان نیز این گونه است و ما اگر مسأله تربیت را در رأس امور صنفی خود می دانیم باید بدانیم که مهم ترین مسأله تربیت فرزندان صالح است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که خود شما چه زمانی را به خانواده اختصاص می دهید، گفت: ظهر پنج شنبه ها تا آخر جمعه مخصوص خانواده است و در روزهای درسی نیز با احتساب ساعات درسی و فعالیت های اجتماعی به صورت منظم روزانه چهار تا پنج ساعت را با خانواده هستم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: قرابت و نزدیکی پدر با فرزندان بسیار مهم است که انسان باید زمینه ها را به گونه ای آماده کند که هم محدوده پدر و فرزندی محفوظ بماند و هم نسبت بیگانگی میان آنها وجود نداشته باشد که تلاش کرده ام نسبت به فرزندان خود چنین عمل کنم./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
 
مصطفی رستمی
ارسال نظرات