به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ در آستانه سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بسته کتاب «رمان و داستان» با کتاب‌هایی، چون دگران روند و آیند و تو همچنان که هستی، یک لیوان چای برای فرمانده، آدم باش، رسم دلبری، سالار و او سه بار متولد شد برای استفاده مخاطبان معرفی شد.

دگران روند و آیند و تو همچنان که هستی

«دگران روند و آیند و تو همچنان که هستی» از مجموعه ادبیات داستانی مقاومت اسلامی لبنان که ترجمه‌ای است از کتاب «یرحل المقیمون و انت باق»، می‌کوشد خواننده را از میان سطر‌ها عبور داده، وارد دنیای کلمات کرده و در داخل آن‌ها مانند جزئی از داستان به حرکت وادارد، گویی خواننده آن را زندگی می‌کند، می‌بیند و می‌شنود، می‌گرید و می‌خندد.

این کتاب به قلم عبدالقدوس‌الامین، توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی ترجمه و روانه بازار نشر شده است.

یک لیوان چای برای فرمانده

این کتاب شامل چند داستان کوتاه از صحنه‌های مختلف دفاع مقدس است که فداکاری و ایثارگری رزمندگان را به زیبایی به تصویر می‌کشد. «یک لیوان چای برای فرمانده» به قلم محمدرضا نقوی شامل خاطرات و نقل قول‌های کوتاه از رزمندگان سرافراز ۸ سال دفاع مقدس است که در قالب داستان با نثری شیوا ارائه شده است. این اثر در ۶۴ صفحه توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

آدم باش

«آدم‌باش» شبه خاطرات مسعود ده‌نمکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و از چهره‌های مشهور سینمای کشور در دو دهه اخیر است که با ادبیات خاص وی و با زبانی شیرین، خاطرات جنگ را از منظر یک جوان رزمنده روایت می‌کند.

توجه راوی به مسائل و ابعادی از جنگ معطوف است که شاید کمتر جبهه رفته‌ای آن‌ها را نقل کرده است؛ لذا از این منظر نیز خاطرات وی واجد نکته‌های متفاوت و اطلاعات منحصر به فرد است. او کوشیده اوضاع جبهه‌های جنگ و تاثیر و تاثر آن از حال و هوای جامعه را با لحنی ساده و صمیمی به تصویر بکشد.

«آدم‌باش» با نثری روان و داستانی، توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ شده است.

رسم دلبری

«رسم دلبری» سرگذشت واقعی یک مبارز دل‌سوخته عاشق است که در دوران رژیم ستمشاهی در پرتو هدایت‌های امام خمینی و روحانیت مجاهد در مسیر مبارزات قرار گرفته و مجاهدت‌های فراوانی کرده است و در این راه زجر و شکنجه و آوارگی‌های فراوانی را متحمل شده است.

مطالعه این داستان علاوه بر بیان برخی از جنایت‌های رژیم پهلوی، ما را با مبارزات و فعالیت‌های مبارزان در دوران انقلاب اسلامی و همچنین مصائب و مشکلات فراوانی که با آن روبه رو بوده‌اند و مطالب خواندنی دیگر آشنا می‌سازد.

«رسم دلبری» توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ شده است.

او سه بار متولد شد

این اثر به قلم سیمین وهاب‌زاده مرتضوی، سرنوشت شخصی است که به معنای واقعی ۳ بار متولد شده است. نویسنده نیز با قلمی رسا و شیوا سعی دارد زندگی این شخص را در قالب ادبیات داستانی و رمان روایت کند.

این کتاب هم توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ شده است.

سالار

این کتاب داستان پایمردی‌ها و استقامت‌های مردانی را به رشته تحریر در آورده است که در شکنجه‌گاه‌های رژیم پهلوی دورانی از مبارزات خود را سپری کردند.

«سالار» به قلم محمدعلی گودینی توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

بسته کتاب «رمان و داستان» ویژه نمایشگاه کتاب

علاقه مندان می‌توانند برای تهیه بسته کتاب «رمان و داستان»، به غرفه موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به آدرس شبستان، راهروی ۱۲، غرفه ۱ مراجعه کنند. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش