۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۶۰۴۰۵۶
آیت الله حکیم:

شهید صدر در نهادینه کردن اصل ولایت فقیه در ایران نقش قابل توجهی داشت + فیلم

شهید صدر در نهادینه کردن اصل ولایت فقیه در ایران نقش قابل توجهی داشت + فیلم
آیت الله حکیم گفت: شهید صدر در نظریه پردازی و نهادینه کردن اصل ولایت الهی و ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران نقش قابل توجهی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بازخوانی اندیشه‌ اجتماعی شهید سیدمحمد باقر صدر از سلسله نشست‌های اندیشه اجتماعی متفکران مسلمان با حضور آیت‌الله سید منذر حکیم، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، حجت الاسلام مجتبی الهی خراسانی و دکتر مهدی حسین زاده یزدی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.

براساس این گزارش آیت الله منذر حکیم استاد حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شهید صدر در نظریه پردازی و نهادینه کردن اصل ولایت الهی و ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران نقش قابل توجهی داشت.

وی افزود: همچنین موضوع شناسی و مسأله یابی اندیشه اجتماعی شهید صدر و روش شناسی وی در حل مساله بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله حکیم در خصوص ویژگی های اندیشه های شهید صدر عنوان کرد: در عرصه اندیشه های تمدنی آثاری از شهید صدر به یادگار باقی مانده است همچنین در نگاه ایشان به نظام اجتماعی اسلامی آثاری وجود دارد که بسیار ارزشمند به شمار می رود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: با توجه به اینکه چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد می طلبد در بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه ای به اندیشه های اجتماعی شهید صدر شود، گفتنی است در حال حاضر صدها کتاب در زمینه اندیشه تمدنی شهید صدر به قلم تحریر در آمده است.

وی نظام جامعه فقه خانواده را از برکات شهید صدر بیان کرد و گفت: ما فقه فردی نداریم چرا که انسان در جامعه زندگی می کند بنابراین تشکیل خانواده نیز نظام است که نظامات فراوانی را در بر می گیرد و آن نظامات از برکات اندیشه شهید صدر به شمار می رود./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
تاشکندی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
از اندیشه های شهید صدر بیشتر مطلب تشریحی قرار دهید.
0
0