۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۰۴۰۶۳
حجت الاسلام والمسلمین الهی خراسانی:

شهید صدر نظریه پرداز و متفکری چند بعدی بود + فیلم

شهید صدر نظریه پرداز و متفکری چند بعدی بود + فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: شهید صدر نظریه پرداز و متفکری چند بعدی بود که در نظریه پردازی منظومه ای فکر کرده و از همه امکانات بهره می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بازخوانی اندیشه‌ اجتماعی شهید سیدمحمد باقر صدر از سلسله نشست‌های اندیشه اجتماعی متفکران مسلمان با حضور آیت‌الله سید منذر حکیم، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، حجت الاسلام مجتبی الهی خراسانی و دکتر مهدی حسین زاده یزدی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.

براساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی محقق و مدرس خارج فقه تاکید کرد: شهید صدر نظریه پرداز و متفکری چند بعدی بود.

وی درباره چگونگی نظریه پردازی شهید صدر در حوزه اجتماعی، بیان داشت: بسیاری از طلاب به دلیل آن که بتوانند قدرت نظریه پردازی اجتماعی مبتنی بر اسلام داشته باشند وارد حوزه های علمیه می شوند.

محقق و مدرس خارج فقه ادامه داد: در نظریه پردازی شهید صدر باید به این نکته توجه داشته باشیم که ایشان منظومه ای فکر می کرد و از همه امکانات برای نظریه پردازی خود بهره می برد.

حجت الاسلام والمسلمین الهی خراسانی اضافه کرد: شهید صدر توجه و حساسیت خاصی به زیر ساخت های معرفت شناختی داشتند، همچنین سرمایه دیگر شهید صدر مباحث و نظریات روش شناختی اوست.

وی در ادامه بیان داشت: در آثار شهید صدر به رسم فقهی بسیاری از نظریات را نام نمی برد و اسم آن صاحب نظر را نمی آورد نظریه خودش را می گفت و در مقام اصلاح یا نقد و یا تکمیل نظریه دیگران بر نمی آمد./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات