۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۶۰۴۰۷۳
گزارشی از نشست مشترک مرکز خدمات با نمایندگان طلاب استان‌های سیل‌زده؛

حضور جهادی طلاب در مناطق سیل‌زده مستندسازی شود

حضور جهادی طلاب در مناطق سیل‌زده مستندسازی شود
نشست مشترک مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با نمایندگان طلاب و فضلای استان‌های سیل‌زده در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در این نشست حجج اسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات، حسینی نژاد رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، اعضای ستاد حوادث غیر مترقبه مرکز خدمات و نمایندگان طلاب و فضلای استان‌های سیل‌زده حضور داشتند.

حضور جهادی طلاب در مناطق سیل‌زده ارزشمند است
حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این نشست ضمن خیر مقدم به حاضران و تبریک اعیاد شعبانیه، با قدردانی از حضور جهادی طلاب در مناطق سیل‌زده گفت: این حادثه تلخ و ویرانگر آسیب‌های فراوانی داشت ولی از طرف دیگر برکات و فرصت‌های ارزشمندی برای خدمات‌رسانی ایجاد کرد.

وی بیان کرد: این حادثه باعث شد وحدت، همدلی و صمیمیت بین مردم بیشتر شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: در حوزه علمیه ستاد مدیریت بحران با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف حوزوی تشکیل شده است تا وحدت و هماهنگی این نهادها را برای خدمت‌رسانی حفظ کند.

وی تصریح کرد: جلسه‌ای که امروز تشکیل شده است برای ایجاد همدلی و هماهنگی و یکپارچگی است تا شما ما را در خدمت‌رسانی بهتر راهنمایی کنید و ما نیز برخی مطالبی را که موردنیاز است به عرض شما برسانیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: حضور فعال حوزویان در مناطق سیل‌زده و کمک‌رسانی به سیل‌زدگان صمیمت را بین مردم و روحانیت افزایش داده و بسیاری از تبلیغات سوئی که علیه روحانیت بود با این حضور جهادی پاک شده است.

وی افزود: حضور طلبه‌ها ارزشمند بوده است و در بازدیدها شاهد بودم طلبه‌هایی که منزلشان آسیب‌دیده بود بیل به دست گرفته بودند و به همسایه‌های خودشان کمک می‌کردند.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: طلبه‌ای به مرکز خدمات مراجعه کرده بود و برای کمک به سیل‌زدگان درخواست وام کرده بود؛ از این‌گونه کمک‌ها زیاد است و خدا را شاکرم که طلبه‌ها این‌گونه روحیه ایثار و فداکاری دارند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی عنوان کرد: مسئله پسا سیل بسیار اهمیت دارد چراکه گرفتاری‌ها و مشکلات بیشتر می‌شود و ما باید برای این موضوع آماده باشیم و کمک‌رسانی خود را ادامه دهیم.

وی ابراز داشت: ما در کنار تواضع و محبت به مردم زنده‌ایم و اگر غیر از این باشد به شیوه رسول‌الله(ص) و ائمه(ع) عمل نکرده‌ایم.

قدردانی از مرکز خدمات در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان
حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد با قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان گفت: جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی، دیدار با مراجع و بزرگان و سرکشی به مناطق سیل‌زده از کارهای ارزشمندی است که توسط مرکز خدمات انجام شده است.

وی بیان کرد: نهادها و مسئولان حوزوی زحمات خوبی کشیدند و موانع را برای حضور جهادی طلاب برداشتند و حضور روحانیت به برکت همین مشارکت خوب بزرگان بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه گفت: با حضور خوب مردم، نیروهای مسلح و روحانیت بخشی از دردهایی که مردم داشتند التیام پیدا کرد.

وی افزود: روحانیت پرچم‌دار این انقلاب و کمک‌های معنوی مردم بوده و هست و در سیل اخیر این حضور بسیار چشمگیر است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد گفت: اعضای مجمع نمایندگان طلاب نیز در کنار روحانیت حضور خوبی داشتند و دلسوزانه و در سخت‌ترین شرایط در کمک رسانی مشارکت کردند.

ارسال 7 محموله کمک‌های حوزویان به مناطق سیل‌زده
حجت الاسلام و المسلمین عدالت مدیرکل جذب منابع و ظرفیت‌های مرکز خدمات گفت: از ابتدای وقوع سیل مدیران ستادی و استانی مرکز خدمات، چه استان‌های حادثه دیده و دیگر استان‌ها، حضور فعالی داشتند و ستاد بحران نهادهای حوزوی در استان‌های مختلف تشکیل شد.

وی بیان کرد: در ایام عید شماره حسابی برای جذب کمک‌های نقدی اعلام و از طریق پیامک اطلاع‌رسانی شد و مراکز خدمات در سراسر کشور به ستاد جمع‌آوری کمک‌های مردمی تبدیل شدند.

مدیرکل جذب منابع و ظرفیت‌های مرکز خدمات گفت: بعد از تعطیلات نیز ستاد حوادث غیرمترقبه در مرکز خدمات تشکیل شد و بازدیدهایی از مناطق سیل‌زده برای بررسی وضعیت این مناطق به‌منظور ارسال اقلام موردنیاز مناطق سیل زده انجام شد.

وی تصریح کرد: تاکنون از طریق کمک‌های غیر نقدی طلاب 12 محموله جمع‌آوری و 7 محموله ارسال شده است و به زودی 5 محموله دیگر نیز ارسال خواهد شد.

حضور جهادی طلاب در مناطق سیل‌زده مستندسازی شود
حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات و تشکیل ستاد مدیریت بحران این مرکز گفت: ذات مرکز خدمات برای همین خدمت‌رسانی‌ها است و باید شکرگزار نعمت وجود مقام معظم رهبری باشیم که این مرکز را تأسیس کردند.

ایجاد کد شناسه‌ای برای گروه‌های جهادی طلاب از طریق مرکز خدمات، فعال کردن مجمع خیرین استان‌ها با محوریت طلاب و فضلا، تأسیس کتابخانه و خانه عالم در مناطق سیل‌زده، مستندسازی حضور جهادی طلاب و روحانیان در مناطق سیل‌زده و حضور یک روحانی در گروه‌های جهادی هلال‌احمر ازجمله پیشنهادهای حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر در این جلسه بود.

حجت الاسلام و المسلمین بجاری مسئول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان خوزستان با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مرکز خدمات در بحران سیل اخیر گفت: برخی از مناطق سیل‌زده جزو محروم‌ترین مناطق استان هستند که پس از دوران جنگ در حال بازسازی بودند و این بحران باعث شد زندگی آنها تخریب شود.

وی بیان کرد: فصل گرما نزدیک است و مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد و در این مناطق به پنکه، کولر و یخچال نیاز مبرم است.

وی افزود: طلبه‌های استان به‌خوبی ورود کرده و یک کار شبانه‌روزی برای کمک به سیل‌زدگان انجام دادند.

حجت الاسلام و المسلمین سوری مسئول مجمع نمایندگان طلاب استان لرستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: سیل استان لرستان ویرانگر بود و گاهی ورودی آب به پلدختر به 12 متر می‌رسید.

وی عنوان کرد: علی‌رغم این خرابی‌ها، این سیل برکاتی داشت که از آن جمله می‌تواند به همدلی و یکپارچگی مردمی و ارتباط صمیمی بین مردم روحانیت نام برد.

مسئول مجمع نمایندگان طلاب استان لرستان گفت: حدود 4 هزار نفر روحانی و طلبه در شهرهای پلدختر و معمولان و حوالی آنها حضوری جانانه و فیزیکی داشتند و حاضر بودند جانشان را فدای مردم کنند.

وی بیان کرد: برای ادامه کمک‌رسانی باید برنامه‌ریزی شود و حضور روحانیانی که اهل مشاوره هستند و تجربیات خوبی دارند می‌تواند در دلداری دادن به مردم مؤثر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آخوندی مسئول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان گلستان ضمن تشکر از رئیس مرکز خدمات برای پیگیری موضوع سیل در برخی از استان‌های کشور گفت: استان گلستان از اولین استان‌هایی بود که در معرض سیل قرار گرفت و شدت سیل هم در این استان بسیار زیاد بود.

وی بیان کرد: حضور نیروهای جهادی مردمی و روحانیت و همچنین سپاه و ارتش بسیار چشمگیر و ارزشمند بود.

مسئول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان گلستان افزود: در مناطقی که اهل سنت بودند شیعیان با تمام وجود به کمک آنها شتافتند و تمامی خدماتی که به سیل‌زدگان شیعه انجام می‌شد به سیل‌زدگان اهل سنت هم انجام دادند.

وی گفت: بعد از فروکش کردن سیل و عبور از بحران اولیه، تهیه اقلام اولیه منزل بسیار مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین آخوندی تصریح کرد: مرکز خدمات مورد اعتماد همه است و شما می‌توانید با کمک‌هایی که جمع می‌کنید به‌خوبی خدمت‌رسانی کند.

حجت الاسلام اسلامی مسئول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان مازندران با بیان اینکه سیل در دو مرحله به استان مازندران خسارت‌هایی وارد کرد گفت: در مرحله اول در تاریخ 27 اسفند شهرهای سیمرغ و اطراف بابلسر درگیر سیل شدند و حدود 750 روستا از 10 تا 40 درصد آسیب دیدند.

وی عنوان کرد: در مرحله دوم در تاریخ 12 فروردین شهرهای سوادکوه، پل سفید و شیرگاه دچار سیل شدند که 6 هزار خانه آسیب دید.

مسئول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان مازندران گفت: در استان مازندران 14 گروه جهادی داریم که در بحران سیل حضور بسیار خوبی و ارزشمندی داشتند.

هماهنگی مسئولان حوزوی استان، اعزام گروه‌های تبلیغی کودک محور، اعزام مشاورین متخصص برای تسکین آلام روحی مردم، بازدید مسئولان از مناطق سیل‌زده پس از بازسازی این مناطق، بازسازی و مرمت خانه عالم و فرماندهی متمرکز برای توزیع عادلانه اقلام ازجمله پیشنهادهای حجت الاسلام و المسلمین اسلامی در این جلسه بود. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات