۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۰۴۰۸۴

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
موکب امام رضا قاینات یاور سیل زدگان، سیل همدلی در جنگ شادی و بیمه یک سوم هنرمندان قاین عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،  یک دستگاه تریلی کمک های انسان دوستانه مردم قاینات توسط موکب امام رضا (ع) از این شهرستان به خوزستان اعزام شد.

مسؤول موکب امام رضا (ع) قاینات گفت: این موکب تاکنون در آزمون های نیکوکاری – امدادی و خدمت به مردم پیشتاز بوده است و پس از وقوع سیل گلستان برای خدمت رسانی و پخت غذای گرم اعلام آمادگی کرد.

حقانی، افزود: بعد از فرمان سرلشکر قاسم سلیمانی و فراخوانی موکب ها، این موکب طی پنج روز با کمک کمیته امداد امام (ره) قاینات، موسسه های خیریه و نیکوکاری شهرستان و مردم روستاها؛ اقلام خوراکی و غیر خوراکی برای توزیع در شهرهای هویزه و سوسنگرد جمع آوری کرد.

سیل همدلی در جنگ شادی

جنگ شادی در ایام نیمه شعبان و هفته جوان، به همت کانون جوانان جوادالائمه (ع) و ستاد نماز جمعه آیسک در سالن ورزشی شهدای این شهر برگزار شد.

در این مراسم که به منظور ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و جمع آوری کمک برای سیل زدگان کشورمان با اجرای گروه فرهنگی هنری نبوت اسلامیه همراه بود علاوه بر اجرای نمایش های مختلف، سرود و نمایش طنز، مولودی خوانی نیز انجام شد.

این جشن با استقبال مردم آیسک مواجه شد و عواید حاصل از فروش بلیت به مبلغ چهار میلیون و 123 هزار تومان به سیل‌زدگان کشور اختصاص یافت.

بیمه یک سوم هنرمندان قاین 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاینات گفت: حدود 200 هنرمند در رشته های مختلف جاجیم بافی، آهنگری، ماشته بافی، نگارگری، تذهیب، پلاس بافی و ... مشغول کار هستند که از این تعداد 60  نفر بیمه هستند.

عباس پور اسفدن افزود: از این تعداد 40 نفر در شرکت تعاونی هزار گل قهستان مشغول کار هستند و 20 نفر به صورت متفرقه بیمه شده اند.

وی تصریح کرد: تنها مشکل در حوزه صنایع دستی بیمه هنرمندان است که با مشکل مواجه شده اما رفع آن در حال پیگیری است.

«اپرت قزاق ها» روی صحنه رفت

معاون فرهنگی حوزه هنری استان از اجرای «اپرت قزاق ها» به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این تئاتر، مضمون سیاسی و مذهبی دارد و در چهار مسجد امام هادی (ع)، امام حسن مجتبی (ع)، بلال مهر شهر و ابوالفضل (ع) بیرجند هم اجرا شد.

درانی پور، نویسنده این تئاتر را سعید تشکری و کارگردان آن را مجتبی والی نژاد معرفی کرد و افزود: نمایش در زمینه کشف حجاب در زمان رضاخان و برداشتن اجباری چادر از سر زنان توسط قزاق هاست که در ادامه آن قزاق ها نیز به جشن پهلوی و کشف حجاب زنان خود دعوت می شوند و از این کار سرباز می زنند و جان خود را از دست می دهند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات