۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۰۴۱۰۱
آیت الله شب زنده دار:

جامعه با معنویت و اخلاق می تواند بهترین مبلغ اسلام باشد

جامعه با معنویت و اخلاق می تواند بهترین مبلغ اسلام باشد
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که وجود معنویت و اخلاق می تواند جامعه را به آرمان ها می رساند، تأکید کرد که جامعه با معنویت و اخلاق می تواند بهترین مبلغ اسلام باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در جلسه تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با بیان این که دومین توصیه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم معنویت و اخلاق است، گفت: ایشان در تبیین توصیه دوم می فرمایند"معنویت به معنی برجسته کردن ارزشهای معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، توکل، ایمان در خود و در جامعه است، و اخلاق به معنی رعایت فضلیت‌هایی چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت، تواضع، اعتماد به نفس و دیگر خلقیات نیکو است. معنویت و اخلاق، جهت‌دهنده‌ همه‌ حرکتها و فعالیتهای فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است"

وی افزود: اساس اسلام بر تذکیه و ارتقاء نفس از رذائل به فضائل است، در کنار رفاه مادی و سایر امور، آنچه که اصالت دارد کمالات اخلاقی و معنوی انسان است، معنویت و اخلاق یک امر دو منظوره است. یکی منظور  ارتقاء انسان است که معنویت پیدا کند و دیگر این که برای تبلیغ دین طریقیت دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر جامعه اسلامی یک جامعه بااخلاق و بامعنویت شد می تواند بهترین مبلغ برای اسلام باشد، اظهار داشت: اگر پیامبر عظیم الشأن(ع) موفق شدند که از آن افراد جاهلی عجیب و غریب با آن خصوصیاتی که تاریخ آنها را ضبط کرده، مردمانی بسازند و اسلام را انتشار دهند به دلیل اخلاق ایشان بود.

وی ادامه داد: اخلاق چیزی است که باعث می شود آرمانها و اهداف ان شاءالله به منصه ظهور برسد اما خدای ناکرده اگر مردم کشورهای دیگر و حتی مردم کشور خودمان وقتی به قم و به حوزه های علمیه بیایند و آن تصوری که از اخلاق، معنویت، راستی، درستی و صفا دارند را نبینند، قهراً سبب تغییر دیدگاه و ایجاد مشکل می شود.

آیت الله شب زنده دار تأکید کرد: در حوزه های علمیه و مراکزی که علما و فضلا حضور دارند حتماً برای کیان اسلام و روحانیت باید زی روحانیت را مراعات کنیم، البته مسیر طلبگی و روحانیت مشکل است. طلاب افتخار دارند که این راه را انتخاب کردند که زحمات خود را دارد اما عاقبت خوب و بزرگی برای انسان خواهد داشت.

وی عنوان کرد: طلاب و روحانیت نباید آخرت خود را به دنیا بفروشند که چنین علمایی در آخرت ارج و قرب بالایی دارند، حوزویان باید در معنویت و اخلاق برجسته باشند که اگر چنین شد به جامعه و جوانان هم سرایت خواهد کرد و ان شاءالله جامعه ای داشته باشیم که مورد رضایت حضرت بقیةالله ارواحنا فداه باشد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
 
محمد قمین
ارسال نظرات