۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۰۴۱۱۳
مدیر حوزه علمیه دلیجان مطرح کرد؛

جایگاه ویژه روحانیان در نزد سیل زدگان

جایگاه ویژه روحانیان در نزد سیل زدگان
حجت الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به اعتماد مردم به روحانیت گفت: مردم بیشترین اعتماد را به قشر طلبه داشتند؛ این سخن گویای پایگاه اجتماعی ویژه و قابل ستایش روحانیت است.
حجت الاسلام رسول ابوالقاسمی، مدیر حوزه علمیه دلیجان استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: همزمان با آغاز سیل و با ابلاغیه آیت الله اعرافی توانستیم در یک زمانبندی مناسب، طلاب را برای کمک رسانی به سیل زدگان با هماهنگی مدیریت حوزه علمیه استان به مدت یک هفته به خوزستان اعزام کردیم.

مدیر حوزه علمیه دلیجان با بیان اینکه ۴۰ نفر متشکل از طلبه‌های مدرسه و استان و تعدادی از بسیجیان را به خوزستان اعزام کردیم، افزود: طلاب مدرسه به همراه طلاب استان مرکزی و قمی در قرارگاه فرهنگی امام حسین (ع) اهواز که زیرنظر آیت الله کعبی اداره می‌شود، حضور پیدا کردند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه وظیفه روحانیت ارائه خدمات اجتماعی است، تصریح کرد: نمی‌توان روحانیت را از جامعه جدا کرد؛ جریان حضور روحانیت در جامعه با جریان رهبانیت تفاوت دارد، روحانیت درد و رنج جامعه را حس و به هیچ وجه بی تفاوت نیست و تلاش‌های بسیاری می‌کند.

حجت الاسلام ابوالقاسمی با بیان اینکه در تعلیم و تربیت طلاب حضور روحانیت در جامعه و عدم بی تفاوتی به مشکلات مردم در حوزه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: در این باره از مدیریت حوزه‌های علمیه از جهت فراخوان جهت حضور در کنار سیل زده‌ها تشکر می‌کنیم و ان شاءالله تا پایان بحران سیل در کنار سیل زدگان خواهیم بود.

وی بیان داشت: نخستین گروه جهادی طلابی هستیم که در مجموعه قرارگاه فرهنگی امام حسین (ع) حضور پیدا کردیم و در این باره پس از شناسایی نقاط هدف، طلاب ما در توزیع مواد غذایی و تقویت سیل بند‌ها حضور یافتند که این حضور ما تا نیمه شعبان ادامه داشت.

مدیر حوزه علمیه دلیجان ادامه داد: امید است پس از پایان دوره امتحانات زمینه‌ای فراهم شود تا در بازسازی مناطق از دیگر طلاب بهره ببریم و در این باره از طلاب و حوزه‌ها خواهشمند هستیم که حضور جدی و پرشوری داشته باشند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه اعتماد مردم به روحانیت قابل ستایش است، عنوان داشت: در مناطق سیل زده که حضور پیدا می‌کردیم، شاهد بودیم، مردم بیشترین اعتماد را به قشر طلبه داشتند؛ این سخن گویای پایگاه اجتماعی ویژه و قابل ستایش روحانیت است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات