۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۰۴۱۱۷
حجت الاسلام ابراهیمی:

ظهور امام زمان تنها راه نجات بشر از ظلم و ستم است

ظهور امام زمان تنها راه نجات بشر از ظلم و ستم است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تنها راه نجات بشر از ظلم و ستم تحقق امر فرج است، گفت: حکومت امام زمان(عج) جهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی ابراهیمی استاد حوزه علمیه، امروز در جلسه پژوهشی که با محوریت مهدویت پژوهی در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد گفت: اگر کسی به ولایت امیرمومنان علی(ع) ایمان آورد به طور قطع پیامبری رسول خدا(ص) و به طریق اولی توحید را پذیرفته است.

وی افزود: کسی که ادعا می کند ولایت را پذیرفته ولی منکر پیامبری پرسول خدا شود در حقیقت توحید را منکر شده است و او کذابی بیش نیست .

حجت الاسلام ابراهیمی در خصوص وحدت رویه ابراز کرد: یک ریسمان در بین ۱۲۴ هزار پیامبر که به منبع وحی متصل هستند کشیده شده است اما دایره نبوت هز یک از آن بزرگان متفاوت بوده در حالی که محور یکی است.

استاد حوزه علمیه درخصوص ویژگی ها و شاخصه‌های خاص پیامبر بزرگ اسلام اظهار داشت: پیامبر(ص) عالم به ما کان و ما یکون بودند اما ایشان تنها وظیفه داشتند به علم ظاهر عمل کنند.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) نیز موظف بودند به ظواهر عمل کنند اما در میان آن بزرگواران امام مهدی(عج) چنین وظیفه ای ندارند. تنها در زمان ظهور است که در دادگاه ها نیازی به حضور شاهد نیست چرا که حکام به واسطه فیضی که از جانب حضرت به آنان می رسد حکومت می کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) هنگام ظهور بر تمامی جهان حکومت خواهند کرد، گفت: جهانی شدن حکومت حضرت مهمترین شاخصه دوران ظهور است و مردم در آن دوران خواهند دانست که تنها راه نجات از ظلم و فساد ظهور منجی است.

استاد حوزه علمیه مهمترین ارکان انقلاب اسلامی را تبیین شعار آن دانست و ادامه داد: شعار انقلاب اسلامی تبیین کننده هدف انقلاب است و باید از آن پاسداری شود./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات