۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۰۴۱۵۲
رییس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران:

حوزه علمیه خواهران از برکات انقلاب است

حوزه علمیه خواهران از برکات انقلاب است
آیت الله مقتدایی حوزه های علمیه خواهران از برکات مهّم جمهوری اسلامی دانست و گفت: در گذشته این حوزه به صورت رسمی وجود نداشت.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله مقتدایی در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران که در موسسه اسرا برگزار شد، بیان کرد: حوزه های علمیه خواهران یکی از برکات مهم جمهوری اسلامی بوده و در گذشته این حوزه به جز موردی محدود در اصفهان، به صورت رسمی وجود نداشته است.

وی افزود: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصمیم گرفتند که حوزه علمیه خواهران را راه اندازی کنند، چرا که ورود خواهران به حوزه ضرورت داشت و حضرات آیات فاضل لنکرانی، قدوسی و دیگر علما از اعضای هیئت موسسین بودند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آیت الله مکارم بر لزوم فعالیت جامعه الزهرا در سراسر کشور و عدم اختصاص آن به قم تاکید کردند که در شورای عالی گزینه هایی برای تشکیل حوزه های علمیه خواهران مطرح شد که در نهایت آیت الله شرعی به عنوان متصدی به بررسی ظرفیت های استان ها پرداختند.

آیت الله مقتدایی مطرح کرد: در حال حاضر حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور فعال است که زیرنظر شورای عالی حوزه های علمیه که اعضای آن توسط مراجع عظام تقلید و در نهایت مقام معظم رهبری تایید می شود، اداره می گردد.

وی ادامه داد: در حوزه های علمیه خواهران شرایط خاصی حاکم است که به همین دلیل برای اداره آن تصمیم گرفته شد یک شورای مستقل تاسیس شود که زیر نظر حوزه علمیه فعالیت کند، اعضای شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران توسط اعضای شورای عالی حوزه های علمیه که منتخب مراجع تقلید هستند، انتخاب می شوند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد:  آیات حسینی بوشهری، اعرافی و مقتدایی از اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران هستند که در شورای عالی حوزه های علمیه نیز عضویت دارند، همچنین مدیر جامعه الزهرا، مدیر حوزه های علمیه خواهران، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه و خانم ها مصطفوی و راستی و علاسوند که مجموعه شش نفر آقا و سه نفر خانم از اعضای شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران هستند.
/1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات