۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۶۰۴۱۶۱
حجت الاسلام ابراهیمی:

سوره قلم منشور کامل برای سیاست خارجه است + فیلم

سوره قلم منشور کامل برای سیاست خارجه است + فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: عبارات سوره قلم یک منشور کامل برای سیاست خارجه و امور بین الملل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابراهیمی استاد حوزه علمیه عصر امروز در جمع دانش پژوهان موسسه حوزوی تخصصی تبلیغ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اداره امور اهل ایمان در سه عالم حساب، غیر حساب و عالم کن فیکون صورت می پذیرد.

وی در ادامه افزود: قرآن کریم با اشاره به داستان حضرت زکریا(ع) نماد عالم غیر حساب را حضرت مریم(ع) که یک زن عفیفه جوان است معرفی می کند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه دومین سوره نازله بر پیامبر سوره قلم است ابراز داشت: سوره قلم دومین سوره ای است که به پیامبر نازل شده است و موضع خداوند در این سوره انفعال و رفع نسبت جنون از پیامبر است.

استاد حوزه علمیه ضمن تشریح سطح درگیری خداوند با افرادی که نسبت دروغ به پیامبر می دادند گفت: خداوند در این سوره به پیامبر اهمیت ویژه ای داده است و سطح درگیری را کلان معرفی می کند که افق درگیری باید ژرف باشد.

وی تاکید کرد: سطح درگیری باید خیلی کلان باشد و بایسته است افق درگیری ژرف تر شود و مبارزه با ظلم و طاغوت در سطح بین الملل باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: توحید وقتی اقامه می شود که مبارزه با استکبار پررنگ شود و جامعه ای موحد است که در راستای اهمیت به توحید نسبت به مبارزه با استکبار و طاغوت نیز اهتمام ویژه ای داشته باشد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: پیامبر در شروع حرکت نهضتی خود با طاغوت درگیر شد و حین این درگیری ها به تربیت نیرو و کادر انقلابی پرداخت، خلاف نظریه برخی اندیشمندان که قائل به سیر ترتیبی، تربیت، کادرسازی و درگیری هستند.

وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی توسط حضرت امام ابتدا با درگیری با شاه نبود، بلکه شاه چون با استکبار دست به دست هم داد و با سطح عالی استکبار عجین شد، امام راحل نیز بر علیه او قیام کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: عبارات سوره قلم یک منشور کامل برای سیاست خارجه و امور بین الملل است که نباید خیال خوش نسبت به مواضع صلح دوستانه دشمن داشته باشیم و به آنان اعتماد کنیم./۸۱۱/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5
محرمی محرمی
ارسال نظرات