۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۰۴۱۶۴
آیت الله وحید خراسانی:

افراد لایق و عالم برای قضاوت استفاده شوند

افراد لایق و عالم برای قضاوت استفاده شوند
حضرت آیت الله وحید خراسانی مسؤولیت قضاوت را خطیر دانست و گفت: باید افراد لایق، علماً، عملاً، اخلاقاً و اعمالاً را برای این کار مهم انتخاب شوند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله وحید خراسانی در دیدار آیت الله رئیسی پس از استماع گزارشات، با اشاره به حدیث «مَنْ حَكَمَ فِي دِرْهَمَيْنِ بِغَيْرِ مَا أَنْزَلَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فهو کافر بالله علی العظیم»‌ گفت: همان طوری که اشاره فرمودید، این مسئولیت، مسئولیت خطیری است.

وی افزود: حکم در دو درهم، به غیر ما انزل الله، حدّش این است؛ لذا سپردن جان و ناموس و مال مردم به افراد باید روی دقت کامل انجام بشود.

حضرت آیت الله وحید خراسانی تأکید کرد: اولا علم، ثانیا ایمان، ثالثا اخلاق، رابعا عقائد افراد این‌گونه واجد شرائط می‌شوند.

این مرجع تقلید در ادامه اظهار داشت: این امر، امر مهمی است. ایران مملکت شیعه است. ایتام آل محمد علیهم‌السلام به دست شما سپرده شده است. افراد لایق، علماً، عملاً، اخلاقاً و اعمالاً را برای این امانت کبری انتخاب کنید.

وی در پایان با توصیه به قرائت هر روزه قرآن و هدیه آن به حضرت صاحب الزمان(عج) تلاوت سوره یاسین و هدیه به حضرت زهرا(س) ابراز داشت: اگر کارتان این باشد آنها شما را کمک خواهند کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات