۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۶۰۴۱۷۷
آیت الله محمدی عراقی:

طلاب در عرصه تحقق منویات رهبری در گام دوم انقلاب پیشگام باشند

طلاب در عرصه تحقق منویات رهبری در گام دوم انقلاب پیشگام باشند
نماینده خبرگان با بیان اینکه دشمن باشبهه پراکنی می خواهد اراده جامعه را سست کند، گفت: طلاب باید در عرصه تحقق منویات رهبری در گام دوم انقلاب پیشگام باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمود محمدی عراقی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در جلسه مجمع عمومی طلاب و فضلای فرزندان شاهد که در سالن امام خامنه ای حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ضرورت پایبندی آحاد مختلف جامعه به آرمان های شهدا گفت: ما باید نسبت به وظایفی که داریم آگاه شده و به خوبی به یکایک آنها عمل کنیم.

وی با بیان اینکه ستمگران و طاغوت همواره سعی کرده اند فرهنگ ایثار و شهادت را از بین ببرند، اظهار داشت:  رژیم شاه پس از جریان 15 خرداد سال 1342 می پنداشت فرهنگ شهادت را نابود کرده است، اما نمی دانست این فرهنگ هیچگاه از میان نمی رود.

آیت الله محمدی عراقی خاطرنشان کرد: شهدا با اهدای خون خود همواره فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داشته اند، بنابراین ما موظف هستیم همواره در راستای آرمان های ناب آن بزرگوران حرکت کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه 17 هزار شهید ترور در ابتدای انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است، افزود: بیشترین آمار شهدای کشورمان مربوط به دوران هشت ساله دفاع مقدس است.

وی با اشاره به رشادت های شهدای روحانی در عرصه دفاع مقدس ابراز داشت: روحانیت عالی ترین مقامات خود را در دوران جبهه و جنگ تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

آیت الله محمدی عراقی به حضور افتخار آفرین روحانیت در عرصه های جهادی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز باید دانست که راه شهدای مدافع حرم در امتداد راه شهدای دفاع مقدس است؛ روحانیت در این زمینه نیز حماسه های بسیار مثبت و با شکوهی آفریده است.

وی در ادامه از تشکیل مجمع طلاب و فضلای فرزندان شاهد ابراز خرسندی کرد و گفت: این مجمع برای مقابله با آسیب های اجتماعی شکل گرفته است؛ امروز خانواده های شهدا از روحانیون فرزند شهید انتظار دارند که فرزندان شهدا را از لحاظ فکری، فرهنگی، معنوی و اخلاقی تغذیه کنند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با شبهه پراکنی سعی می کند اراده خانواده های شهدا را سست کند، ابراز کرد: روحانیون فرزند شهید از آن جهت که خودشان فرزندان شاهد هستند، به مراتب بیشتر می توانند بر مبانی فکری سایر فرزندان شهدا در کشور اثر بگذارند.

آیت الله محمدی عراقی با بیان اینکه روحانیون و مبلغان فرزند شهید باید در عرصه تحقق اهداف و منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم پیشگام باشند، مطرح کرد: همانگونه که شهدا در همه عرصه های انقلاب در راستای اعتلای فرهنگ انقلابی تلاش کردند، امروز فرزندان شهدا نیز باید در راستای تحقق اهداف رهبری تلاش کنند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات