۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۰۴۲۴۷
حجت الاسلام ابراهیمی:

فقدان نظارت اجتماعی سبب به مخاطره افتادن تقوا می‌شود + فیلم

فقدان نظارت اجتماعی سبب به مخاطره افتادن تقوا می‌شود + فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: نظارت اجتماعی از جمله مسائلی است که در راستای رسیدن مطلوب به تقوا موثر است و فقدان آن، تقوا را به مخاطره می اندازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابراهیمی استاد حوزه علمیه صبح امروز در جمع دانش پژوهان موسسه حوزوی تخصصی تبلیغ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و در تبیین خطبه ۱۶۷ نهج البلاغه، گفت: حضرت امیر در این خطبه چشم انداز حکومت علوی را تشریح و تبیین می کند کما اینکه مقام معظم رهبری هرسال ابتدای سال در حرم مطهر رضوی چشم انداز یک ساله حکومت اسلامی را با شعار و آرم سالانه اعلان می کند.

وی ادامه داد: فضای تحلیلی خطبه ها کاملا با نامه ها متفاوت است، تحلیل خطبه ها شرح نزولی، اجتماعی سیاسی نیست و صرفا چشم انداز و بایدها و نبایدها را مطرح می کند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: حق مسلمین با اخلاص و توحید آمیخته است و در گرو حقوق شهروندی است، حال مسلم کسی است که مردم از دست و زبان او در امان باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به معنای تقوا در فرهنگ سیاسی قرآن ابراز داشت: تقوا در فرهنگ سیاسی قرآن یک فرآیند گسلی را سیر می کند تا به معنای واحد و منسجمی برسد.

نظارت اجتماعی در ایجاد تقوا در حکومت اسلامی بسیار موثر است

کارشناس دینی با اشاره به اهمیت نظارت اجتماعی در حکومت اسلامی گفت: یکی از چیزهایی که در حکومت اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، نظارت اجتماعی است، هر آن اندازه که نظارت بیشتر شود بازخورد بیشتری از نمود آن خواهیم دید، و بلعکس اگر نظارت نباشد تقوای الهی به مخاطره می افتد.

وی با اشاره به یکی از ویژگی های شهید صدر زاده گفت: شهید مصطفی صدر زاده یکی از شهدایی است که منطق سلوک را طی کرده و با تفکر عمیق در یاد مرگ به مقاماتی رسیده است که مدتها قبل شهادتش روز شهادتش را اعلام می کند.

طول امل و آرزو موجب گرفتاری است 

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: کسی که به طول امل گرفتار شود و به آن بها دهد، معادباوری و یاد مرگ را فراموش کرده است، لکن امام سجاد در نامه ۴۰ نهج البلاغه حتی آرزوی ساعتی به ساعت دیگر رساندن را از خود می رهاند چه برسد به امل و آرزوی طولانی که محال قوی تری است./۸۱۱/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
محرمی محرمی
ارسال نظرات