۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۰۴۲۷۶
پژوهشگر حوزه علمیه قم؛

اعدام شیعیان نتیجه سکوت مسلمانان در برابر جنایت‎های آل‎سعود است+تصاویر

اعدام شیعیان نتیجه سکوت مسلمانان در برابر جنایت‎های آل‎سعود است+تصاویر
پژوهشگر حوزه علمیه قم در یادداشتی به بررسی اقدام وحشیانه آل‎سعود در اعدام شیعیان عربستان پرداخت وخاطرنشان کرد: این گستاخی نتیجه سکوت مسلمانان در برابر این رژیم منحوس است.

 

خبرگزاری رسا - گروه بین الملل؛ وزارت کشور عربستان سعودی سه‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که «حکم اعدام ۳۷ تن متهم به اقدامات تروریستی، اجرا شد».

خبرگزاری دولتی «واس» عربستان نیز با انتشار کامل این بیانیه اظهار داشت: «۳۷ شهروند سعودی به اتهام تشکیل هسته‌های تروریستی، اخلال در امنیت عمومی و ایجاد فتنه‌های طایفه‌ای و ناامنی در کشور و آسیب زدن به صلح و امنیت اجتماعی اعدام شدند».

وزارت کشور عربستان توضیح داد: «این اعدام‌ها در مناطق ریاض، مکه مکرمه، مدینه منوره، القصیم، عسیر و منطقه الشرقیه صورت گرفته است».

این اقدام عربستان با واکنش های بین المللی و داخلی بسیاری مواجه بوده، بر این اساس حجت الاسلام عارف ابراهیمی پژوهشگر حوزه علمیه قم در یادداشتی نکاتی در این رابطه بیان کرده است که تقدیم خوانندگان گرامی می شود.

اول؛ بنا بر تایید گروه «ثوار الشیخ الشهید النمر»، 32 تن از اعدام شدگان شیعه بودند. این بدان معناست که حکومت سعودی درپی قلع و قمع شیعیان و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) است و در این رابطه برنامه ریزی ویژه ای دارد.

دوم؛ اعلام آشکار و اعدام دسته جمعی این تعداد شیعه در یک روز با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان شیعیان ساکن در مناطق مختلف عربستان صورت گرفته است.

سوم؛ بنابر گفته وب سایت قطری «الخیلیج آنلاین» عربستان چند هفته مانده به اعلام رسمی معامله قرن در صدد است تا از طریق فشار اقتصادی و سیاسی فلسطینیان را به همکاری با آمریکا برای پذیرفتن معامله قرن درباره فلسطین وادار کند؛ این اعدام با این گستردگی در عربستان یک پیام بین المللی به ملت مسلمان فلسطین مبنی بر اینکه اگر طرح موسم به معامله قرن را نپذیرند از سوی رژیم صهیونیستی و در سایه حمایت کشورهای عربی مرتجع به شدت قلع و قمع خواهند شدند.

چهارم؛ مردم شرق عربستان طی سال‌های اخیر بارها در اعتراض به سیاست سرکوب رژیم سعودی و کشتار ده‌ها معترض در شهرهای العوامیه و قطیف تظاهرات کرده‌اند، اما هر بار با سرکوب شدید نظامیان آل‌سعود مواجه شدند بر این اساس حکومت آل سعود با اعدام 32 شیعه در یک روز درپی اعلام پایان اعتراضات شیعیان است.

پنجم؛ محمد بن سلمان ولیعهد حکومت آل سعود از زمان دستیابی به قدرت اصلاحات گوناگونی را در بخش های مختلف آغاز کرده است که برخی از این اقدامات مانند اجازه به اجرای موسیقی زنده به خوانندگان زن و نادیده گرفتن حریم های اسلامی و دینی موجب ناراحتی حتی علمای وهابی و به اصطلاح درباری را درپی داشته است؛ شیعیان نیز از این اقدامات آل سعود ناراضی بودند اما از سوی دیگر امید داشتند که در سایه اصلاحات آغاز شده، شاید فرصتی برای دستیابی به حقوق از دست رفته خود ایجاد شده است، اما این قلع و قمع های شدید نشان داد که محمد بن سلمان همان سیاست حاکمان گذشته را نسبت به شیعیان دنبال می کند و در واقع پیرو افکار منحرف علمای تندرو وهابی است.

ششم؛ این اقدام حکومت آل سعود در واقع به پیروی از دستورات علمای تندرو وهابی است به طوری که پس از اعدام وحشیانه شیعیان، خیلی سریع پیامی را صادر و از این اقدام ابراز رضایت کردند. در بیانیه هیأت کبار العلمای عربستان می خوانیم: «اعدام وحشیانه شماری از پیروان اهل بیت (علیهم السلام) از سوی آل سعود، طبق حدود و تعزیرات اسلامی و مایه ثبات و آرامش در این کشور است!»

هفتم؛ سکوت کشورهای اسلامی نسبت به اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر به اتهام «اطاعت نکردن از ولی امر» در ۲ ژانویه ۲۰۱۶ میلادی، موجب شد که حکومت آل سعود نسبت به سرکوب شیعیان، گستاخ تر شود به طوری که فقط در یک روز 32 تن از شیعیان را اعدام کند.

هشتم؛ حکومت آل سعود بدون توجه به قوانین بین المللی حتی افراد زیر 18 سال را به اعدام محکوم می کند که این مساله نشان دهنده جسور شدن این رژیم و بی تاثیر بودن مجامع بین المللی برای آنان است.

نهم؛ اعدام جمعی از شهروندان عربستانی دلیلی است هولناک بر اینکه زندگی‌ انسان‌ها نزد مقامات سعودی ارزشی ندارد؛ مجازات همیشگی اعدام به ابزاری سیاسی برای سرکوب مخالفانی نظیر شیعیان تبدیل شده است.

دهم؛ نهادهای بین المللی حقوق بشری بارها از عربستان خواسته‌اند که فعالان و مخالفان سیاسی را تحت پوشش اتهامات تروریستی محاکمه نکند، اما با این وجود شاهد تکرار جنایت های خاندان سعودی علیه مخالفان سیاسی هستیم.

یازدهم؛ اعدام تنها جنایت علیه زندانیان سیاسی و شیعیان نیست بلکه رژیم آل سعود در کارنامه سیاه خود تخریب منازل، بازداشت زنان، کودکان، سالخوردگان، تجاوز به زنان، شکنجه و ... را به ثبت رسانده است.

دوازدهم؛ رژیم آل  سعود در حالی دومین موج گردن زدن را در دوران ملک سلمان آغاز کرد که خانواده این قربانیان از زمان اجرای حکم اعدام فرزندانشان اطلاعی نداشتند و به اقرار وبگاه آمریکایی «بیزنس اینسایدر» آمریکا، عربستان رکورد جدیدی در سال 2019 در زمینه اجرای اعدام به ثبت رسانده است.

سیزدهم؛ دست خاندان سعودی به خون مردم مظلوم یمن، سوریه و حتی عراق آغشته است. سران حکومت عربستان به طور مستقیم و غیر مستقیم با حمایت از گروه های تروریستی جنایت های بی شماری را در منطقه انجام داده اند که اعدام 37 تن از شیعیان در برابر آن ها یک مساله کوچک شمرده می شود.

چهاردهم؛ ارتباط تنگاتنگ و حتی آشکار آل سعود با رژیم صهیونیستی نتایج این چنینی نیز درپی دارد؛ رژیم صهیونیستی مردم مظلوم فلسطین و آل سعود شیعیان کشور خود را به شدت سرکوب و قلع و قمع می کنند.

جمع بندی:

آل سعود در دهه‎های گذشته جنایت های مختلفی را علیه مسلمانان به ویژه شیعیان انجام داده است و به طور متوسط هر سال رسانه ها و خبرگزاری ها از اقدامات وحشیانه جدید این رژیم منحوس پرده بر می دارند؛ در یک سال مشاهده می کنیم که آل سعود با جنگنده های خود مردم مظلوم یمن را به خاک و خون کشیده و در سال دیگر شاهد قتل فجیع جمال خاشقچی، اعدام آیت الله نمر باقر النمر، حمایت از جریان تروریستی و تکفیری داعش در سوریه و عراق، قتل و عام حاجیان در منا و ...هستیم. به طور قطع و یقین طبق وعده ای که قران کریم داده است، خداوند متعال از ظالمان انتقام می گیرد، حقوق مظلومان را باز می گرداند و ستمگران را نابود می کند.[1]

مجامع بین المللی، کشورهای اسلامی، مسلمانان، مردم منطقه، حامیان حقوق بشر و آزادی خواهان جهان نباید نسبت به چنین جنایت های سکوت کنند و با فشار سیاسی و رسانه ای، رژیم آل سعود را به عقب نشینی از مواضع و جنایت های خود به ویژه علیه مردم مظلوم یمن و شیعیان عربستان مجبور کنند.

-----------------------------------------------

[1] إِنَّ اللَّهَ يُدافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ كُلَّ خَوَّانٍ كَفُورٍ أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلى‌ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ.  حج/سوره۲۲، آیه۳۸ و  حج/سوره۲۲، آیه۳۹

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ابوشریف
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
اقدام سعودی در اعدام شیعیان محکوم است و به رسوایی این رژیم ضدبشری در سرکوب مخالفان مذهبی در نزد مردم جهان منجر می شود.
3
0
جبلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
این اقدام عربستان برای اثبات خوش خدمتی به حکام غاصب رژیم اشغالگر قدس است.
شیعیان از مرگ نمی هراسند و مرگ برای ما عزت دنیا و
آخرت است.
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
دولت ضدبشری سعودی از حوادث تروریستی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت هایش استفاده می کند.
3
0
غمره بداوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
پس از شکست های داعش، جنایت عربستان در کشتار بیرحمانه یعیان دور از انتظار نیست.
اما سکوت مدعیان حمایت از حقوق بشر دور از انتظار است.
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
موشکهای انصاراله آماده هست تا شاه لوله های عربستان و امارات را در هم بکوبد و انشااله مکر دشمنان با تدبیر خدایی پاسخ داده خواهد شد.
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
مرگ بر آل سعود
مرگ بر رژیم اشغالگر صهیونیستی
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
رژیم آل سعود به همراه رژیم اشغالگر صهیونیستی به زباله دان تاریخ خواهد پیوست
3
0
ماجد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
پرونده آل سعود سرشار از سیاهی و نکبت است.
نباید جامعه جهانی در برابر اقدامات جنایت کارانه رژیم قداره کش آل سعود سکوت کنند.
سران کنفرانس اسلامی باید در برابر جنایت‌های رژیم جنایت کار آل سعود موضع گیری کنند.
3
0
رحمت الله
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
از مجامع بین المللی می خواهیم که اجازه ندهید آل سعود به بهانه‌های واهی مردم بی‌گناه را فقط به علت اعتراض به عربستان اعدام کند.
3
0
ابن الرضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
از تحلیل کارشناستان مستفیض شدیم.
محور مقاومت توانایی ایستادگی در برابر عربستان در منظقه را دارد.
1
0
خبرگزار رسا
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
از لطف و مرحمت شما بسیار سپاسگزاریم