۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۰۴۲۹۸
آیت الله نوری همدانی:

دیپلماسی مذاکره راه به جایی نمی برد

دیپلماسی مذاکره راه به جایی نمی برد
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه دفاع از مبانی انقلاب از وظایف ذاتی حوزه و روحانیت است، گفت: دنبال کردن دیپلماسی مذاکره کاملاً اشتباه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از علما، اساتید، طلاب و فضلای مدرسه علمیه چیذر تهران با اشاره به وظایف علما و روحانیون گفت: امروز باید دانست كه وظیفه علما در میان همه اقشار و آحاد مختلف مردم سنگین تر و بزرگ تر است.

وی طلبگی را بهترین شغل دنیا دانست و اظهار داشت: ما در طلبگی با دو مرحله مواجه هستیم؛ نخستین مرحله، مرحله تعلیم و تعلم بوده و مرحله دوم عبارت از گام نهادن در عرصه اجتماع است.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان كرد: ما باید با فراگیری مبانی دینی و روایات رشد كرده و قدم در عرصه های اجتماعی بگذاریم.

این مرجع تقلید تأكید كرد: امروز باید بدانیم كه آشنایی با مبانی انقلاب اسلامی و دفاع از آنها از وظایف ذاتی حوزه و روحانیت محسوب می شود؛ ما باید در امتداد مسیر انقلاب حركت كنیم.

وی اخلاص، همت بلند، جدیت و كوشش، اراده قوی، تقوا و پرهیز از مادی گرایی را از شاخصه های بارز طلبگی برشمرد و افزود: كسانی كه برای اغراض مادی وارد وادی طلبگی می شوند، در نهایت به دین جفا خواهند كرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی بر لزوم اهتمام طلاب بر فراگیری ادبیات فارسی و عربی تأكید و عنوان كرد: ادبیات نقش جدی در موفقیت طلاب در عرصه نویسندگی و سخنوری دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: طلاب باید درنظر داشته باشند كه بدون نظم به سعادت و كامیابی مادی و معنوی نخواهند رسید؛ همچنین یك طلبه و روحانی باید اهل نماز شب و تهجد باشد تا بتواند در عرصه تبلیغ موفق شود.

وی با اشاره به اینکه دنبال کردن دیپلماسی مذاکره کاملاً اشتباه است، یادآور شد: امروز باید دانست که غربی ها به دنبال سلطه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بوده و هر روز بر حجم دشمنی هایشان افزوده می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: بدون شک از این به بعد هر روز بر تنش ها و چالش های نظام اسلامی با دنیای غرب و استکبار افزوده شده و روابطشان پیچیده تر و دشوار تر خواهد شد./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
حسین ثالث موید
ارسال نظرات