۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۰۴۳۱۵
رئيس انجمن سواد رسانه دفتر تبلیغات مطرح کرد؛

خط بطلان "طلاب خادم" بر تبليغات شبانه روزی دشمن

خط بطلان
رئيس انجمن سواد رسانه طلاب اتحاد به وجود آمده در اتفاقات سيل اخير را بسيار بزرگتر از چيزي كه در رسانه‌ها مشاهده مي‌شود توصيف كرد و گفت: طلابي كه در مناطق سيل‌زده حضور پيدا كردند بر سال‌ها تبليغات دشمن عليه روحانيت خط بطلان كشيدند.

دکتر رفیع الدین اسماعيلي، رئيس انجمن سواد رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا، درباره سيل اخير و خدمات ارائه شده از سوي نيروهاي جهادي به ويژه طلاب و روحانيت گفت: اتفاقات را مي‌توان از چند زاويه نگريست؛ سيل اخير خرابي‌ها و مشكلات زيادي را به همراه داشت و همه اقشار جامعه را متأثر كرد؛ اما فرصت و زمينه‌اي را به وجود آورد تا افرادي كه از عمق وجود به مردم عشق مي‌ورزند خودي نشان دهند.

رئيس انجمن سواد رسانه دفتر تبلیغات ادامه داد: اتفاقات اخير باعث شد اتحاد عجيبي در كل كشور ايجاد شود؛ طلبه‌ها كه رسالت خود را تبليغ و بحث‌هاي ديني مي‌دانند، با تشكيل سريع و به موقع گروه‌هاي جهادي به صورت خودجوش به ميدان آمدند و در قالب مناطق سيل زده نقش خود را ايفا كردند.

وي درباره نوع خدمت‌رساني طلاب به مردم سيل‌زده اظهار داشت: طلبه‌ها در ورود به چنين فضاهايي افزون بر انجام كارهاي يدي به عنوان ليدر يا رهبر گروه ظاهر مي‌شدند و به مردم و نيروهاي جهادي ديگر انگيزه مي‌دادند.

اسماعيلي تصريح كرد: علاوه بر اين نوع فعاليت، كارهاي تبليغي، ديني و به وجود آوردن فضاي اميد و نشاط بين مردم از سوي طلاب مشهود بود؛ تأثيراتي كه حضور خالصانه طلاب و روحانيان در بين مردم داشتند در فيلم‌ها و عكس‌هاي منتشر شده مشخص است.

رئيس انجمن سواد رسانه دفتر تبلیغات رسالت هميشگي روحانيت را از قرن‌هاي گذشته كمك به مردم توصيف كرد و ابراز داشت: اين حركت طلاب بر تمام تبليغات دشمن درباره طلاب، روحانيت و نظام اسلامي خط بطلان كشيد و نزديكي دلي و قلبي بين مردم و طلبه‌ها اتفاق افتاد. آثار اين نزديكي در آينده پديدار خواهد شد.

وي درباره تأثيرات خدمت‌رساني طلاب به مردم سيل‌زده در كارآمد نشان دادن آن‌ها گفت: نخست بايد ديد كساني كه به دنبال ناكارآمد نشان دادن روحانيت صحبت مي‌كنند چه تعريفي از آن دارند؛ حمايت از مردم و ايجاد اتحاد بين مردم، نشاط و اميد در كساني كه دچار سيل شده‌اند بخشي از كارآمدي روحانيت است.

دكتر اسماعيلي ادامه داد: حتي در جايي كه مردم از مسئولان ناراضي بودند و آن‌ها را به منطقه خود راه نمي‌دادند، روحانيان حضور داشتند و به مردم كمك مي‌كردند؛ گزارشاتي كه داريم نشان مي‌دهد هر جا طلبه‌ها حتي براي كارهاي يدي وارد شدند، مردم از آرامش و روحيه بهتري برخوردار بودند و كارها خيلي بهتر پيش رفته است.

رئيس انجمن سواد رسانه دفتر تبلیغات ديدن فعاليت جهادي طلاب و روحانيت را در نگاه جامعه به آن‌ها بسيار اثرگذار دانست و گفت: روحانيت هميشه اين ميدان را در اختيار ندارد تا خود را در خدمت رساني به مردم نشان دهد؛ اين سيل باعث شد كه مردم در عمل ببينند روحانيت تا چه اندازه به آن‌ها بها مي‌دهد و حتي همسر و فرزندان خود را رها مي‌كند تا بتواند هر چه در توان دارد به مردم كمك كند.

وي افزود: اين مردم متوجه مي‌شوند كه چه كسي با عمق وجود كار كرده است؛ البته روحانيت تنها نبود، بلكه نيروهاي بسيجي، سپاه، نيروهاي مردمي و جهادي و دانشجويان همه با هم اتحادي وصف نشدني را رقم زدند.

اسماعيلي در ارزيابي خود از رسانه‌هاي كشور در پوشش اين خدمت‌رساني گفت: هرچند همه خوب بودند؛ اما بهتر از اين مي‌توانستيم كار كنيم؛ اتحاد خيلي جدي بود؛ اما به آن بزرگي كه وقايع اتفاق افتاد در فضاي رسانه‌اي كشور انعكاس نداشت؛ خيلي بهتر از اين‌ها مي‌توانستيم عمل كنيم.

رئيس انجمن سواد رسانه دفتر تبلیغات ادامه داد: نيروهاي جهادي  خودجوش و كنشگرهاي فعال فضاي مجازي پيام‌ها، فيلم‌ها و كليپ‌هاي خوبي پخش كردند ولي كساني كه ميدان را ديده باشند مي‌دانند اين پديده خيلي بزرگتر از اين داستان‌ها هست؛ الان هم پيشنهادم اين است كه خود بچه‌هاي رسانه‌اي، خبرگزاري‌هايي كه در فضاي حوزوي كار مي‌كنند، خبرگزاري‌هاي ديگري كه در فضاي ديني و انقلابي كار مي‌كنند، حتي كارگردان‌هاي مذهبي ديني بر اين مسأله سرمايه‌گذاري كنند.

وي تأكيد كرد: براي ساختن فيلم سينمايي، حتي مستندسازان صدا و سيما وارد عمل شوند و اين وقايع را در تاريخ رسانه‌اي ثبت كنند؛ اين اتحادي كه بين مردم ايجاد شده است ستودني است؛ از اين اتفاق مي‌توان ايده‌هاي داستاني براي ساخت سريال و موضوعات ديگر گرفت؛ حتي بحث‌هاي رسانه‌اي مانند رمان و ادبيات داشته باشيم./836/ت302/س

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
 
محمود لطیف
ارسال نظرات