۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۶۰۴۳۱۶
سردبير روزنامه فرهيختگان:

عمامه و چفيه نشان دهنده عقبه فكري افراد است

عمامه و چفيه نشان دهنده عقبه فكري افراد است
ایمانجانی گفت: مردم بايد بدانند فردي كه به آن‌ها كمك مي‌كند داراي چه عقبه فكري و ذهني است؛ عمامه و چفيه نيز از نمادهايي است كه فرد را به مردم مي‌شناساند.

محمد امین ایمانجانی، سردبير روزنامه فرهيختگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا، درباره خدمت‌رساني نيروهاي جهادي و روحانيت به مردم سيل‌زده گفت: جداي از آسيب‌ها و خسارت‌هاي مادي و معنوي كه ايجاد شد، هم‌گرايي نيروهاي خدوم انقلاب ستودني بود؛ روحانيت، دانشجويان و نيروهاي جهادي، نهادهايي مانند هلال‌احمر، بسيج و سپاه، نيروهاي قسم‌خورده انقلاب هستند كه در اتفاقات مختلف كشور مانند دفاع مقدس، مدافعان حرم، فتنه 88 و مانند آن خود را نشان داده‌اند.

سردبير روزنامه فرهيختگان ادامه داد: قشرهاي مختلف در اين حادثه خدمات اجتماعي خود را به صورت مستقيم به مردم ارائه كردند؛ اين همگرايي و هم‌افزايي تابلوي زيبايي براي كشور رقم زد؛ بويژه اينكه روحانيت كه هميشه پيشاني خدمت‌رساني به انقلاب اسلامي بوده است، خود را نشان داد و خيلي از ابهاماتي كه در سال‌هاي اخير به وجود آورده بودند را پاسخ گفت.

وي با اشاره به حضور خود در پل دختر، از مردم اين منطقه نقل كرد: «ما باور نمي‌كرديم كه قشر روحانيت و سپاه و بسيج اينگونه پاي كار بيايند و ما را كمك كنند»؛ اين نشان داد كه باورها و نمادها و شعارهاي انقلاب اسلامي يعني نگاه به مستضعف، نگاه به مردم، نگاه به شعائر ديني و انقلابي فقط در حد شعار نيست، در حد اجرا است.

ایمانجانی با اشاره به زحمات يدي كه رسول اكرم(ص) در ساخت مسجد النبي متحمل شدند ابراز داشت: مردم مي‌ديدند كه پيامبر جداي از مردم نبود؛ در اين اتفاق نيز مردم شاهد بودند كه روحانيت جداي از مردم نيست، يعني قشر مستثني از مردم نيست، قشري براي مردم است.

سردبير روزنامه فرهيختگان درباره همراه داشتن عمامه و چفيه به عنوان نمادهاي علم و بصيرت گفت: اخلاص در كار اين نيست كه نماد مجري كار كنار گذاشته شود؛ مردم بايد بدانند كه اعتقاد و عقبه فكري و ذهني من كه اين كار را انجام مي‌دهم چيست؛ من كه براي مردم كار مي‌كنم، همان كسي هستم كه با لباس پيامبر مي‌ايستم و نماز مي‌خوانم، براي موضوعات فكري و انديشه‌اي و احكام برنامه‌ريزي مي‌كنم، همان آدم به خدمت مردم آمده است و جدا از آن‌ها نيست.

وي ادامه داد: هشتگ اول بيل بزن بعد حرف بزن را پسنديدم، كسي كه مي‌خواهد حرف بزند اول خودش بايد بيايد در آن فضا كار انجام دهد بعد بگويد كه اين كار درست يا اشتباه است؛ خود گويي و خود خندي عجب مرد هنرمندي نباشد.

ایمانجانی درباره بازتاب رسانه‌اي وقايع اخير گفت: جداي از خبرهاي رسمي، حاشيه‌نگاري‌ها بسيار مفيد بود؛ يك تجربه خوب رسانه‌اي بود؛ توجه به حاشيه‌ها باعث شد كه فضاي خوبي رقم بخورد؛ اين حاشيه‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي و در فضاي خبرگزاري‌ها، روزنامه‌ها و مطبوعات رسمي كشور وقايع را به خوبي به تصوير كشيدند.

سردبير روزنامه فرهيختگان با اشاره به اينكه مردم ولي‌نعمتان ما هستند و كمك به آن‌ها وظيفه شرعي هر ايراني است ابراز داشت: جداي از اين بحران، براي ما به عنوان فعالان رسانه يك تجربه است؛ پيشنهاد مي‌كنم كه هر كسي كه اين تجربه را درك نكرده است، هر طور مي‌تواند خود را به اين فضا برساند و بتواند از اين فرصت در فضاي كاري خود استفاده كند./836/ت302/ش

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
 
محمود لطیف
ارسال نظرات