۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۰۴۳۱۸
در گفت و گو با مسئول سازمان بسيج رسانه بیان شد؛

عشق "عمامه به سرها" به مردم سیل زده

عشق
مسئول سازمان بسيج رسانه از خدمات روحانيت به مردم سيل زده خاطراتي بيان كرد و گفت: طلبه‌هاي بسيجي از بهترين گروه‌هاي جهادي در خدمت‌رساني به مردم سيل‌زده بودند.

مسعود بصيري، مسئول سازمان بسيج رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا، درباره بركات حضور روحانیت و گروه های جهادی در جریان سيل امسال گفت: امداد رسانه در سیل امسال نشانه همدلي، با هم بودن و يادآوري خاطرات دفاع مقدس در برخورد با مشكلات بود.

مسئول سازمان بسيج رسانه ادامه داد: يكي از به ياد ماندني‌ترين صحنه‌ها، حضور روحانيت، طلبه‌ها و درس خواندگان حوزه‌هاي علميه بود كه نشان دادند هيچ وقت حوزه از مردم جدا نبوده است؛ همانطور كه در فقه و موضوعات ديني در كنار آن‌ها هست در مشكلات دنيوي هم در كنار آن‌هاست و به آن‌ها كمك مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه طلاب حوزه علميه در دوران دفاع مقدس بيشترين شهدا را تقديم اين كشور و عزت و شرف آن كردند ابراز داشت: واكنش مردم به اين حركت طلاب نشان داد با وجود تمام تبليغات منفي كه در دستگاه‌هاي رسانه‌اي غرب انجام مي‌دهند، مردم در كنار روحانيت هستند، آن‌ها را دوست دارند.

بصيري كه از 29 اسفند ماه تا 25 فروردين در مناطق سيل‌زده حضور داشته است اين روزها را پر از خاطره تغيير نگاه مردم به روحانيت عنوان كرد و گفت: از خاطرات عجيبم اين بود كه وقتي يك روحاني كار منزلي را تمام مي‌كرد، براي نقاطي كه حتي بچه‌هاي عادي ما پاكسازي نمي‌كردند اقدام مي‌كرد؛ زماني كه مي‌خواست بيرون بيايد صاحبخانه او را با اشك همراهي مي‌كرد و مي‌گفت من شرمنده شما هستم اما روحاني مي‌گفت حلالم كن و اين صحنه همه بچه‌ها را تحت تأثير قرار داده بود.

مسئول سازمان بسيج رسانه سيل را فرصتي دوباره براي همدلي بيشتر مردم توصيف كرد و ابراز داشت: گروه‌هاي جهادي همه كار مي‌كردند، اما به جرأت مي‌گويم كه طلاب بسيجي از قوي‌ترين اراده‌ها در ميان گروه‌هاي جهادي بودند؛ بيشترين همت را مي‌كردند، كمترين غذا را طلب مي‌كردند و كمترين استراحت را داشتند، بي هيچ توقعي؛ در بسياري از مواقع اجازه نمي‌دادند عكس بگيريم و از جمله معروفشان كه شرعاً راضي نيستم استفاده مي‌كردند.

وي بازتاب خدمات طلاب و روحانيت به مردم سيل‌زده در رسانه‌ها را خيلي خوب ارزيابي كرد و تصريح كرد: هر كس رسانه‌اي در اختيار داشت يا موبايل متصل به اينترنت در دست داشت اين حركت را منعكس كرد؛ عكسي پيدا نمي‌كنيد كه در آن يك روحاني يا طلبه عمامه به سري در آن نباشد.

بصيري با اشاره به اميد دشمنان اين كشور در خشكسالي و ايجاد تفرقه بين قوميت‌ها و قبيله‌ها و گروه‌هاي مختلف تصريح كرد: خدا را شكر هم خشكسالي برطرف شد و هم اتحاد مردم نشان داده شد و هم مردم ثابت كردند كه همه آن تبليغات دروغ بوده است./836/ت302/س

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
 
محمود لطیف
ارسال نظرات