۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۰۴۳۷۷
رییس مجمع نمایندگان طلاب استان کرمان خبر داد؛

تأسیس ۱۸ گروه تبلیغی از طلاب و فضلای استان کرمان

تأسیس ۱۸ گروه تبلیغی از طلاب و فضلای استان کرمان
حجت الاسلام والمسلمین مسلمی زاده با اشاره به اقدامات مجمع نمایندگان طلاب کرمان از تأسیس ۱۸ گروه تبلیغی از مبلغان بومی برای اعزام به شهر‌های مختلف در ایام تبلیغی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی بزرگ طلاب و فضلای کرمانی حوزه علمیه قم شامگاه پنجشنبه پنجم اسفند در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مسلمی زاده استاد درس خارج حوزه علمیه قم و رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در این همایش با اشاره به فرارسیدن ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تبلیغ و ترویج فرهنگ ناب اسلامی وظیفه ذاتی هر طلبه ای است که باید به نحو احسن آن را انجام بدهد.

وی افزود: با توجه به آیه 120 سوره توبه که به آیه «نفر» معروف است می بایست تعدادی از افراد جامعه برای تفقه در دین گرد هم جمع شوند و بعد فهم و درک مفاهیم دین به شهرها و دیار خود رفته و تلاش کنند تا دین خدا را ترویج کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که سفرهای تبلیغی همواره خاطرات تلخ و شیرینی را به همراه خود دارد، گفت: گاهی اوقات مردم انسان را سرزنش می کنند یا حتی در برخی از مواقع به روحانی و مبلغ توهین و بی احترامی صورت می گیرد ولی این ها نباید باعث دلسردی طلاب و مبلغان بشود چراکه مسیر تبلیغ همواره با سختی و ملامت همراه است.

حجت الاسلام والمسلمین مسلمی زاده با بیان این که استان کرمان از طلاب و فضلای برجسته ای در سطح حوزه علمیه قم برخوردار است، گفت: بیش از 40 نفر از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه و همین طور بیش از 50 نفر از اساتید مدارس علمیه و مراکز تخصصی حوزه از طلاب و فضلای استان کرمان هستند.

در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات مجمع نمایندگان طلاب استان کرمان یاد آور شد: استان کرمان دارای 12 نماینده از شهرستان های مختلف است که هریک در کمیسیون های تخصصی مجمع نیز وظایف مهمی را برعهده دارند که از جمله آنها می توان به کمسیون اخلاق، آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اشاره کنیم.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمان اضافه کرد: ما اخیرا با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان توانسته ایم که 18 گروه تبلیغی را تأسیس کرده و برای ایام تبلیغی سال به شهرهای مختلف استان اعزام کنیم که این خود اقدامی بزرگ به شمار می رود.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از اقداماتی که نمایندگان ما انجام داده اند تلاش برای رفع کمبودها و مشکلات معیشتی طلاب بوده است به همین جهت اخیرا نیز با بانک رسالت به توافق رسیده ایم که به هریک از طلاب مبلغ پنج میلیون تومان وام قرض الحسنه اعطا شود، همین طور به طلاب کم بضاعت نیز برخی اوقات مبالغی اعطا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مسلمی زاده در پایان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسؤولان نهادهای مختلف استان کرمان برای پیگیری مشکلات طلاب گفت: با مسؤولان سازمان تبلیغات، دادگستری کل استان کرمان و برخی از ائمه جمعه جلسات و دیدارهایی داشتیم و نقطه نظرات طلاب را به آنها انتقال داده ایم که این جلسات نیز نمود بیرونی خوبی داشته است./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات