۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۰۴۳۸۴
حجت الاسلام ریاضت:

مردم از پدیده آقازادگی بیش از خود مسؤولان ناراحت هستند

مردم از پدیده آقازادگی بیش از خود مسؤولان ناراحت هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ناراحتی مردم از پدیده آقازادگی بیش از نارضایتی آنان از خود مسؤولان است، گفت: حب مقام آخرت انسان را می سوزاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ریاضت استاد حوزه علمیه شب گذشته در مکتب الرضا به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اگر کسی به مقام عصمت رسید باید مراقب اعمال باشد تا با ترفند شیطان آن اعمال صالح حبط نشود.

وی افزود: گاهی انسان با یک گناه می تواند اعمال نیک خود را از بین ببرد انسان اگر براساس دستور و سیره اهل بیت(ع) پیش برود شیطان نمی تواند آن اعمال را ابطال کند.

حجت الاسلام ریاضت با اشاره به اینکه گناه حجاب بین انسان و خداوند می شود، عنوان کرد: انسان زمانی که گناهی انجام می دهد خداوند آن گناه را در پس 70 هزار پرده پنهان می کند تا کسی آن گناه را نبیند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند به قدری گناه انسان را مخفی می کند که خود فرد گناهکار نیز گناه انجام داده را فراموش می کند، اظهار داشت: انسان با انجام هر گناه یک پرده از آن 70 هزار حجاب را می درد تا جایی که دیگر پرده ای باقی نمی ماند و در این هنگام است که خداوند به زمین و آسمان فرمان می دهد تا گناه انسان معصیت کار را پنهان کنند اما با افراط انسان گناهکار زمین و آسمان از گناهان او خسته می شوند و از آن پس خداوند گناهان انسان معصیت کار را محفی می کند چرا که خداوند ستار العیوب است.

وی اضافه کرد: اگر چنین انسانی نسبت به محبت اهل بیت(ع) محبت نداشته باشد با آن بزرگواران به دشمنی می پردازد.

حجت الاسلام ریاضت با بیان اینکه گناه به ایمان انسان آسیب می زند ابراز کرد: محبت به ائمه اطهار مانع گناه کردن انسان می شود. طلحه و زبیر برای اسلام بسیار زحمت کشیدند به حدی که امام علی(ع) هنگام خاکسپاری زبیر فرمودند: برای من سخت است که با زحماتی که برای اسلام کشیدید الان شاهد به دوزخ رفتنتان باشم؛ کلام امام علی(ع) بیانگر آن است که محبت دنیا با محبت اهل بیت(ع) جمع نمی شود پست و مقام طلحه و زبیر را از راه راست گمراه کرد.

وی با اشاره به اینکه زبیر در مقام صدیقین قرار داشت اما حب مقام او را تنزل داد، گفت: حب مقام آخرین چیزی است که از قلب صدیقین خارج می شود بعد از مقام و پست دلبستگی به فرزند و اقوام است که انسان را بیچاره می کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: متاسفانه امروز پدیده آقازادگی از معضلات مهم کشور ما به شمار می رود مردم به اندازه ای که با این پدیده مشکل دارند با خود مسؤولان مشکل و چالش ندارند.

حجت الاسلام ریاضت اضافه کرد: حب مقام، فرزند و ثروت انسان را از مقام عبودیت تنزل داده و عقل را ضایع می کند بنابراین شیعه واقعی و محب اهل بیت(ع) هرگز مست دنیا نمی شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات