۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۰۴۴۰۴
امام جمعه موقت کرمان:

مسؤولان به صورت جدی با مفسدان اقتصادی برخورد کنند

مسؤولان به صورت جدی با مفسدان اقتصادی برخورد کنند
حجت الاسلام صباحی با اشاره به این که دولت به صورت جدی با مفسدان اقتصادی برخورد کند، گفت: مبارزه با فساد اقتصادی در جامعه از مهم‌ترین وظایف دولت و قوه قضاییه شمرده می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه موقت کرمان امروز ظهر در مصلی برزگ امام علی (ع) در خطبه‌های نماز جمعه، گفت: اخلاق سبب می‌شود که انسان در جامعه عزت پیدا کند.
 
حجت الاسلام صباحی با اشاره به این که پیامبراکرم (ص) و اهل بیت باید الگوی انسان‌ها در زندگی باشند، خاطرنشان کرد: سخاوت و اخلاق از بهترین صفات پیامبر در روایات نام برده شده است.
 
وی ابراز داشت: سخاوت داشتن انسان را در بین مردم بزرگ می‌کند و امید را برای درست زندگی کردن در دنیا بیشتر می‌کند، زیرا سخاوت افزون بر این که عمر انسان را زیاد می‌کند سبب عزت کردن انسان در جامعه می‌شود.
 
امام جمعه موقت کرمان با بیان این که انفاق و بخشش در مردم ایران به خوبی دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: کمک کردن به مردم سیل زده کشور از مهم‌ترین مصادیق بخشش و انفاق بوده که مردم ایران به خوبی توانستند انفاق و بخشش را در دنیا عملی کنند.
 
وی تصریح کرد: سخاوت به مادیات نبوده بلکه سخاوت به این بوده که انسان‌ها به اندازه نیاز خریداری کنند و انسان‌هایی که به راحتی با شایعه‌های گرانی، اجناس را زودتر می‌خرند یا در صف‌های طولانی می‌ایستند، این طور انسان‌هایی سخاوت ندارند.
 
استاد حوزه علمیه با توجه به این که انسان باید به دنبال انجام دادن دستورات خداوند باشد، اظهار داشت: تنها راه رسیدن به خداوند عمل کردن به دستورات الهی است.
 
وی ادامه داد: کارگر و کارفرما جایگاه خوبی در نزد اسلام دارند و همه انسان‌ها وظیفه دارند که نسبت به کارگران جامعه احترام گذاشته و دولت هم باید با تسهیلات ویژه از کارگران جامعه حمایت کند.
 
حجت الاسلام صباحی با توجه به این که کار کردن در دین اسلام بسیار ارزش دارد و روایات زیادی در رابطه با کارکردن داریم، بیان داشت: یکی از ضعف‌های دولتمردان این بوده که حقوق کارگران را به موقع پرداخت نمی‌کنند.
 
استاد حوزه علمیه کرمان خاطرنشان کرد: تعطیل شدن کارخانه‌ها بزرگ‌ترین آسیب به جامعه بوده، از این رو مسؤولان با مفسدان اقتصادی در جامعه برخورد کنند، زیرا در شأن جمهوری اسلامی نبوده که روز به روز مفسدان اقتصادی بیشتری در آن رشد کنند.
 
امام جمعه موقت کرمان با توجه به این که شهید مطهری از افراد انقلابی در کشور شناخته می‌شود، ابراز داشت: عشق به رهبری و امام در وجود شهید مطهری موج می‌زد و فعالیت‌های انقلابی و سیاسی از مهم‌ترین کار‌های شهید مطهری در اوایل انقلاب شمرده می‌شود.
 
وی در پایان با اشاره به این که دولت به صورت جدی با مفسدان اقتصادی برخورد کند، گفت: مبارزه با فساد اقتصادی در جامعه از مهم‌ترین وظایف دولت و قوه قضاییه شمرده می‌شود./۹۷۰۷/پ202/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات