۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۰۴۴۱۱
امام جمعه موقت بیرجند:

دولت‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی عملکرد ضعیفی دارند

دولت‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی عملکرد ضعیفی دارند
امام جمعه موقت بیرجند گفت: متاسفانه بسیاری از دولت‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی عملکرد ضعیفی دارند و مسؤولان در زمینه اقتصاد مقاومتی هیچ کاری نکردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: اعدام برخی از شیعیان توسط عربستان سعودی محکوم است و نمی‌‌توان کشوری را که کودکان و زنان در یمن به خاک و خون می‌کشاند یک کشور معمولی دانست.

وی گفت: آمریکا نیز در ویتنام بیش از 200 هزار نیروی نظامی را آموزش داده و پیاده کرده و جنایت می‌کنند تا بر این کشور مسلط شوند اما با این همه خونریزی از این کشور خارج شد.

امام جمعه موقت بیرجند به روز کار و کارگر اشاره کرد و افزود: مردم با خرید از کالای ایرانی و کارگران با تولید کالای مرغوب در رونق تولید کمک می‌کنند.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: با خریداری از کالای ایرانی می‌توان نسبت به تعطیلی برخی کارخانجات و بیکاری کارگران جلوگیری کرد و دولت نیز توجه ویژه‌ای به قشر کارگر داشه باشد.

وی با اشاره به 12 اردیبهشت ماه روز معلم، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در کشور حساس است و با کار درست می‌تواند فرزندان عالم، امانت دار و صادق به بدنه جامعه وارد کند.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: دولت‌ها در هیچ زمانی به وزارت آموزش و پرورش بها ندادند و باید دولت در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کند و توجه ویژه‌ای از لحاظ اعتباری به این وزارت خانه شود.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به سیل فروردین ماه در کشور، اظهار کرد: هر چند سیل اخیر آسیب‌های بسیاری برای کشور داشت اما سبب وحدت و برادری بیشتر میان ملت شد و سیل این را نشان داد که آمریکا و اروپا افزون بر اینکه کمک نمی‌کنند بلکه جلوی کمک‌های مردمی را هم می‌گیرند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از دولت‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی عملکرد ضعیفی دارند و حتی در زمانی که اینچنین تحریم‌هایی بر کشور تحمیل نبود نیز مسؤولان در زمینه اقتصادمقاومتی هیچ کاری نکردند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: وزیر نفت نیز در بحث اقتصادمقاومتی توجهی نکرد و اگر توجه می‌شد امروز آنقدر پالایشگاه و پتروشیمی در کشور ساخته می‌شد که نفت ایران با سه برابر ارزش افزوده صادر شده و دیگر قابل تحریم نبودیم.

حجت الاسلام عبادی بیان کرد: در حالی که بسیاری از کشورهای غربی تمرکز بر پتروپالایشگاه داشتند اما وزیر نفت در این خصوص سرمایه گذاری نکرد.

وی با بیان اینکه ترامپ نمی‌تواند اقتدار ملت ایران را بشکند، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در پاسخی متقابل به آمریکا، ارتش این کشور را تروریست اعلام کرد./9314/پ202/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات