۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۰۴۴۱۲
آیت الله شاهچراغی:

کارگران سربازان خط مقدم تحقق "رونق تولید" هستند

کارگران سربازان خط مقدم تحقق
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: کار و تلاش کارگران به عنوان سربازان خط مقدم "رونق تولید" به منزله جهاد فی سبیل الله است و نقش اصلی را در عرصه تولید دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه ملت غیور و مقتدر ایران به تبیعیت از رهبر معظم انقلاب در برابر فشار و ظلم شیطان بزرگ آمریکا ساکت نخواهند نشست و در مقابل هر اقدام مستکبرانه آن‌ها مقابله به مثل خواهند کرد، اظهار داشت: دولتمردان آمریکایی بدانند همانگونه که رهبری فرمودند ایران به هر میزان که اراده کند نفت تولید و صادر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه دولت تروریست پرور آمریکا باید بداند که امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز وابسته به امنیت و منافع جمهوری اسلامی ایران است، خاطر نشان کرد: دشمنان به این نکته واقف باشند که اگر روزی لازم شود ایران تنگه هرمز را خواهد بست و از صادرات بخش اعظمی از نفت به جهان جلوگیری می‌کند.

امام جمعه سمنان در ادامه با گرامیداشت روز ۱۱ اردیبهشت ماه "روز کار و کارگر"، حفظ شأن و پرداخت به موقع مزد کارگر را از نکات مورد تأکید در سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) برشمرد و گفت: کار و تلاش کارگران به عنوان سربازان خط مقدم "رونق تولید" به منزله جهاد فی سبیل الله است و نقش اصلی را در عرصه تولید دارد.

وی همچنین با گرامیداشت دهه پایانی ماه شعبان و ضرورت گسترش فرهنگ غبارروبی مساجد به عنوان خانه دوم مسلمانان، اضافه کرد: در فرهنگ ما همواره مساجد سنگر‌های مهم اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه بوده اند، همگی باید در تکریم جایگاه و پاکیزه نگه داشتن مساجد و پررنگ‌تر کردن حضور اقشار مختلف مردم از مرد و زن و پیر و جوان در این خانه‌ها خدا کوشا باشیم.

آیت الله شاهچراغی با تأکید بر ضرورت توجه بیش از پیش به مساجد و گسترش فرهنگ نماز به عنوان فریضه‌ای انسان ساز و آرامش بخش و مصداق حقیقی ارتباط با معبود، تصریح کرد: اهمیت حضور و بروز جوانا در مساجد را دریابیم، به جوانان در مساجد احترام بگذاریم و مسئولیت‌ها را به آن‌ها بسپاریم.

گفتنی است؛ گرامیداشت فرارسیدن ۹ اردیبهشت روز شورا‌های اسلامی و تأکید بر توجه به فلسفه تشکیل این شورا‌ها یعنی خدمت به مردم و گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت روز معلم و تأکید بر لزوم تلاش بیشتر فعالان دستگاه تعلیم و تربیت در پرورش صحیح دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه امروز سمنان بود./۹۷۷/پ202/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات