۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۶۰۴۴۱۶
با حضور پرشور عاشقان اهل بيت؛

پیکر مطهر شهيد کریمی در پاکدشت تشییع شد

پیکر مطهر شهيد کریمی در پاکدشت تشییع شد
آیين تشييع و خاكسپاري شهيد مدافع حرم لشکر فاطميون با حضور پرشور شهروندان در پاكدشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیکر شهید مدافع حرم رضا کریمی که چندی پیش کشف و از طریق آزمایش DNA شناسایی شده بود امروز در شهرستان پاکدشت تشییع شد.

پیکر این شهید معظم که از شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون و تبعه کشور افغانستان بود امروز همزمان با بیستمین روز از ماه شعبان المعظم بعد از اقامه نماز جمعه و عصر، با حضور گسترده بسيجيان، روحانيان، خانواده معظم شهدا و ديگر شهروندان از مصلی امام خمینی(ره) پاکدشت تا میدان معلم تشییع شد.

تشییع‌کنندگان در طول مسیر با سر دادن شعارهایی همچون "لبیک یا حسین" و "لبیک یا زینب(س)"  ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، نفرت و انزجار خودشان را نسبت به مستکبران و گروه‌های تروریستی تکفیری و داعش اعلام کردند و بر ایستادگی پای ارزش‌های دین مبین اسلام و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی تأکید کردند.

شهید رضا کریمی که متولد سال 1364 بود، اولین بار در بهمن ماه سال 1393 همراه با تعدادی از دوستانش به طور خودجوش برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به سوریه اعزام شد.

پیکر مطهر شهيد کریمی در پاکدشت تشییع شد

وی بعد از روزها درگیری با گروهک های تکفیری، سرانجام در روزهای پایانی اعزامش در عملیات بصرالحریر در روستای بصرالحریر سوریه در آخرین روز از فروردین ماه سال 1394به مقام شهادت رسید و پیکرش پس از گذشت 4 سال از شهادت به کشور بازگشت.

این شهید 30 ساله که دارای 2 دختر و ساکن روستای گلزار شهرستان پاکدشت بود، از راه کارگری در امور ساختمانی امرار معاش می کرد.

حجت الاسلام حسن لزومی امام جمعه شهرستان پاکدشت در این مراسم ضمن تسلیت به عموم شیعیان و رزمندگان تيپ فاطميون، با بیان اینکه شهيد کریمی از خانواده خود گذشت و براي جهاد عازم سوريه شد، گفت: هرکه برای اهل بیت خدمت کند، مورد تقرب الهی قرار می گیرد، دشمنان اسلام نقشه هايي شومی در سر داشتند اما به لطف خدا هيچ غلطي نتوانسته اند بكنند.

تشييع كنندگان به امامت حجت الاسلام حسن لزومی امام جمعه پاكدشت بر پیکر پاک این شهید نماز اقامه كردند و در پایان پیکر پاک این شهید را در گلزار شهدای امامزاده سید ابراهیم ارمبویه این شهرستان به خاک سپردند.

گفتنی است طی عملیات بصرالحریر حدود 100 نفر از رزمندگان ایرانی و افغانستانی لشکر فاطمیون در نبرد با گروه‌ تروریستی جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه در این منطقه به شهادت رسیدند که پیکر تعدادی از شهدا ماه‌ها در اختیار دشمن تکفیری بود.

لازم به ذکر است مراسم بزرگداشت این شهید روز یکشنبه 8 اردیبهشت ماه در شهرستان پاکدشت برگزار می شود.

شهرستان پاکدشت بیش از 70 شهید مدافع حرم و چندین جاویدالأثر را در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) تقدیم انقلاب کرده است و از این حیث در استان تهران پیشتاز است./804/پ310/ب1

محمد فرخی
ارسال نظرات