۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۶۰۴۴۴۵
ایرانی خواه مطرح کرد؛

فعالیت و برنامه ریزی برای ایجاد عدالت بهداشتی و درمانی در استان قم

فعالیت و برنامه ریزی برای ایجاد عدالت بهداشتی و درمانی در استان قم
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سعی کردیم در چند سال گذشته عدالت بهداشتی و درمانی را در قم برقرار کنیم و به حاشیه شهر توجه شود تا مردم مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته سلامت گفت: در زیر ساخت های بهداشتی و درمانی وضعیت رو به بهبودی داریم و در حال حاضر بیش از 2 هزار تخت مجهز بیمارستانی وجود دارد.

وی افزود: حدود 600 تخت از این تعداد در سال های اخیر در قالب بیمارستان های نکویی ـ فرقانی و بیمارستان شهدا احداث شده و مورد استفاده قرار گرفته است، در 3 سال آینده با راه اندازی هزار و 600 تخت مدرن تر بیمارستانی به استاندارد کامل وزارت بهداشت خواهیم رسیم.

ایرانی خواه با اشاره به احداث بیمارستان هزار تختخوابی توسط بخش خصوصی اظهار داشت: این بیمارستان بسیار مجهز و بین المللی خواهد بود که نویدبخش راه اندازی و گسترش توریست درمانی را در شهر مقدس قم است، این بیمارستان با پیشرفت حدود 40 درصد در حال احداث است و امیدواریم بر اساس تعهدات پیمانکار تا 3 سال آینده به بهره برداری کامل برسد، البته تا نیمه اول سال 99 شاهد بهره برداری از نیمه این این تخت ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: چند بیمارستان دیگر در قالب خیریه، دولتی و خصوصی در حال راه اندازی است، در حال حاضر با بهره مندی از اساتید حاذق در رشته های تخصصی و فوق تخصصی خدمات به شکل مستمر در مراکز بهداشتی و درمانی ارائه می شود، البته کمبودهایی داریم که عذرخواهی می کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان این که برای کاهش مشکلات و بهبود کمبودها به شکل مستمر تلاش می شود، ابراز داشت: عدالت در سلامت و توجه به قسمت های کم برخوردار در دستور کار است.

وی عنوان کرد: شعار امسال هفته سلامت توجه به مؤلفه های اجتماعی مؤثر در سلامت و مراقب ها اولیه بهداشتی است، وزارت بهداشت تنها 20 درصد از اهداف سلامت و ارتقای بهداشت جامعه را محقق می کند و تمام اقشار و نهادها باید دست به دست هم دهند تا شاخص های سلامت جامعه و مردم ارتقا پیدا کند.

ایرانی خواه خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی شاخص های بهداشتی در زمینه کاهش مرگ و میر، واکسناسیون، ارتقای سلامت کودکان و مادران به حد مطلوبی رسیده و ایران را در قله کشورهای پیشرفته قرار داده است؛ امروز شاهد کاهش قابل توجه بسیاری از بیماری ها هستیم و با مراقبت ها می توان وضعیت را بهبود بخشید.

وی اضافه کرد: هر منزلی باید پایگاه سلامت شود و در شهر مقدس قم در راستای تحقق این مهم پایگاه های سلامت دایر و پرونده سلامت الکترونیک تشکیل شده است، مردم هم باید پرونده های سلامت را راه اندازی و پیگیری کنند تا شاهد آثار آن باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان این که سند حوادث و سوانح به زودی در استان قم تصویب می شود، گفت: این سند در راستای کاهش سوانح و حوادث است تا شاهد خسارت های جانی و مالی به جامعه نباشیم.

وی افزود: سعی کردیم در چند سال گذشته عدالت بهداشتی و درمانی را در قم برقرار کنیم و به حاشیه شهر توجه شود تا مردم مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

محمد قمین
ارسال نظرات