۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۶۰۴۴۴۶
حجت الاسلام اصلانی:

مناجات شعبانیه کلاس توحید شناسی است

مناجات شعبانیه کلاس توحید شناسی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مناجات شعبانیه کلاس توحید شناسی است، گفت: مناجات شعبانیه دانشگاه انسان سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا اصلانی استاد حوزه علمیه امروز در مهدیه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از مباحث قرآنی پیرامون اهمیت و جایگاه نیایش و دعا است.

وی افزود: در سوره فرقان خداوند صفات عبادالرحمان را بیان می کند و می فرماید عبادالرحمان با تواضع راه می روند و از تکبر اجتناب می کنند؛ تکبر از صفات شیطانی است.

حجت الاسلام اصلانی با اشاره به اینکه عبادالرحمان با کرامت نفس با دیگران برخورد می کنند، عنوان کرد: انبیای و اولیای الهی به عنوان عبادالرحمان مهمترین رسالتشان تربیت نفوس بوده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دعا خضوع در برابر خداوند است، اظهار داشت: دعا توجه خداوند را به انسان جلب می کند، ائمه اطهار بسیار اهل دعا و نیایش بودند، دعا واسطه فیض الهی است و انسان به واسطه دعا می تواند با خداوند سخن بگوید.

وی افزود: دعا و نیایش دانشگاه انسان سازی است چرا که اهل بیت(ع) مضامین عرشی را در قالب دعا ارائه کردند تا انسان به واسطه آن با خداوند انس بگیرد.

حجت الاسلام اصلانی با اشاره به اینکه مناجات شعبانیه عارفانه ترین دعا محسوب می شود، گفت: در مناجات شعبانیه فرازهایی وجود دارد که به فرمایش امام راحل عارف سوخته می خواهد تا آنان را بفهمد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مناجات شعبانیه کلاس توحید شناسی است که انسان در این دعا از خداوند می خواهد قلبش را حریم خود قرار دهد تا معشوقی غیر از خداوند وارد آن نشود.

وی اضافه کرد: دلی الهی می شود که اعمال و گفتارش صادقانه برای خداوند باشد و قلب خود را از همه تعلقات و آلودگی های دنیوی اعم ار هوای نفس و شهوت پاک کند.

حجت الاسلام اصلانی در ادامه بیان داشت: رجب ماه تخلیه و شعبان ماه منقطع شدن از امور دنیوی است پیامبر اسلام فرمودند اگر کسی در طول عمرش تنها یک نماز دو رکعتی صحیح خوانده باشد او اهل جهنم نیست انسان زمانی می تواند نماز صحیح بخواند که قلبش از دنیا قطع شود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: انسان اگر از غیر خداوند جدا شود چشم و دلش باز می شود و تنها خداوند را می بیند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات