۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۰۴۴۴۹
رییس سازمان بسیج کارگری:

تحقق رونق تولید در گرو اصلاح نظام کسب و کار و مبارزه با فساد است

تحقق رونق تولید در گرو اصلاح نظام کسب و کار و مبارزه با فساد است
رعیتی پور با بیان این که گسترش رونق تولید در گرو اصلاح نظام کسب و کار است، گفت: مسیر باید برای حضور سرمایه گذاران در عرصه تولید فراهم شود تا بدون دغدغه فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حسین رعیتی پور رییس سازمان بسیج کارگری امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد،با گرامیداشت یاد و خاطره 14 هزار شهید کارگر گفت: مردم ایران امروز در برابر جنگ اقتصادی دشمن قرار گرفته است و دشمن در زمینه های گوناگون علیه ملت ایران توطئه می کند.

وی افزود: امروز همه کشورها بسیج شده اند تا ایران را به چالش بکشند که خاکریز ما مراکز تولیدی، صنعتی، کارخانه جات و مراکزی است که کارگران تلاش می کنند تا بتوانند چرخ اقتصاد کشور را بچرخانند، هرجایی که تولید و کار با رکود مواجه شود ما سنگری را از دست داده ایم.

رعیتی پور کارگران و کارفرمایان را سربازان جنگ اقتصادی دانست و اظهار داشت: بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب فرهنگ کار باید در کشور در اوج باشد، امروز بسیج و سپاه با تمام توان به صحنه آمدند تا به اوضاع اقتصادی کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: با هم افزایی دستگاه های اجرایی و دولتی و کارفرمایان و کارگران باید هماهنگی های لازم ایجاد شود تا چرخ اقتصادی کشور بیشتر به گردش در آید و فعالیت های اقتصادی توسعه پیدا کند، شعارهای اقتصادی سال های اخیر توسط رهبر معظم انقلاب نشان می دهد که باید در زمینه اقتصادی عزم جدی تر داشته باشیم.

رییس سازمان بسیج کارگری با بیان این که امروز دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مراکز تولیدی را با رکود و مشکل رو به رو کند، ابراز داشت: بحمدالله کارگران و تولیدکنندگان با وجود همه سختی ها تلاش می کنند که چرخه تولید دچار مشکل نشود.

وی عنوان کرد: مردم هم باید از کار و تولید ایرانی حمایت کنند چرا که حمایت مردم سبب رونق تولید و در نتیجه حل مشکلات اقتصادی می شود، در بسیج سعی کردیم در قالب طرح هایی از کالای ایرانی حمایت کرده و رونق تولید و محقق شود.

رعیتی پور خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی در بسیاری از عرصه ها به خارج نیاز ندارد و استقلال از بیگانگان در این زمینه باید کامل شود، اقتصاد ایران به دلیل این که بر خام فروشی تکیه دارد قابل تحریم است و دشمن بر همین موضوع دست گذاشته اما ظرفیت های ایران اسلامی به اندازه ای است که دشمن را ناکام خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: گسترش رونق تولید در گرو اصلاح نظام کسب و کار است و مسیر باید برای حضور سرمایه گذاران در عرصه تولید فراهم شود تا بدون دغدغه فعالیت کنند، همچنین با کمک مردم و تدبیر مسؤولان بساط دلالی باید برچیده شده و به سوی تولید مولد برویم.

رییس سازمان بسیج کارگری با بیان این که حضور آیت لله رئیسی در رأس دستگاه قضا نوید بخش مبارزه جدی تر با فساد است، گفت: باید سوداگری و رانت در زمینه تولید برچیده شود، برای رونق تولید نیازمند دیپلماسی فعال اقتصادی هستیم.

وی افزود: ظرفیت های کشور و موقعیت آن می تواند نقش ویژه ای در رونق تولید داشته باشد اما این ظرفیت ها باید توسط مسؤولان جدی گرفته شده و فعال شود، باید بازاری برای محصولات ایرانی در خارج از کشور به ویژه در منطقه ایجاد شود.

رعیتی پور با بیان این که ایران بیش از 7 درصد معادن جهان را در اختیار دارد، اظهار داشت: این ظرفیت می تواند کشور را از تک محصولی و تکیه بر نفت نجات دهد، جامعه کارگری آمادگی خود را برای عمل به فرمایشات رهبر انقلاب اعلام می کند و تمام تلاش ما در بسیج کارگری این است که شبکه تولید با قطع وابستگی به نظام سلطه و بهره مندی از توانمندی های داخلی نقش آفرین باشد.

وی ادامه داد: تمام تلاش دشمن این است که با القای ناکارآمدی نظام مردم را از انقلاب جدا کند، جامعه کارگری با سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبر انقلاب سعی می کند که به وضعیت اقتصادی کشور رونق ببخشد؛ کمک به اسلامی کردن فضای کارها از وظایف بسیج کارگری است.

محمد قمین
ارسال نظرات