۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۰۴۴۵۹

اعتراض مردم هند به اعدام شیعیان در عربستان

اعتراض مردم هند به اعدام شیعیان در عربستان
جمعیت علما و مردم هند از ادیان مختلف با برگزاری تظاهرات قتل عام معترضان و شیعیان در عربستان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت علما و مردم هند از ادیان مختلف با برگزاری تظاهرات در اعتراض به حملات تروریستی در سریلانکا، با قربانیان این وقایع همدردی و قتل عام معترضان و شیعیان در عربستان را محکوم کردند.

پس از برگزاری نماز جمعه در مسجد عزیزالله هند به امامت جواد نقوی (امام جمعه و مسئول مجلس علمای هند)، مردم این کشور در اعتراض به جنایت علیه اقلیت‌ها در عربستان سعودی، به ویژه قتل عام شیعیان و حملات تروریستی در سریلانکا راهپیمایی کردند.

هزاران نفر از مردم هند در این مراسم حضور داشتند و شعارهایی را علیه عربستان سعودی، استکبار جهانی سر دادند و به حملات تروریستی در سریلانکا اعتراض کردند.

معترضان در این تظاهرات از سازمان ملل خواستند که درباره قتل عام شیعیان عربستان سعودی تحقیق کند و برای مجرمان مجازات در نظر بگیرد.

جواد نقوی در این مراسم اظهار کرد: ما قتل عام شیعیان در عربستان را به شدت محکوم می‌کنیم و از سازمان ملل می‌خواهیم که اقدامات جدی در این باره انجام دهد تا اقلیت‌ها و مردم بتوانند حقوق خود را به دست آورند.

وی همچنین حملات تروریستی در سریلانکا را نیز محکوم کرد و گفت: تروریست‌های داعش گفته‌اند که ما انتقام حملات تروریستی که به مسلمانان نیوزیلند شده بود را گرفتیم؛ این اقدامات برخلاف آموزه‌های اسلامی است./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات