۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۶۰۴۴۶۱

خطبای نماز جمعه لبنان جنایت گردن زدن شیعیان عربستان را محکوم کردند

خطبای نماز جمعه لبنان جنایت گردن زدن شیعیان عربستان را محکوم کردند
خطبای نماز جمعه شهرهای مختلف لبنان جنایت عربستان را در اعدام 37 تن از اتباع این کشور را محکوم و این اقدام را ناشی از استبداد آل سلمان اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، خطبای نماز جمعه لبنان با اشاره به برخی سیاست های استکباری امریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بر ضرورت حمایت و دفاع از مقاومت به عنوان تنها راه بازپس گرفتن حقوق مردم منطقه تاکید کردند.

32 نفر از اعدام‌شدگان، از شیعیان منطقه قطیف و رجال دین و طلاب علوم دینی منطقه شرقیه هستند.

ملت حجاز زیر سایه حاکمیت مستبد و عقب مانده زندگی می کنند

شیخ علی دعموش نایب رییس مجلس اجرایی حزب الله لبنان در خطبه نماز جمعه در جنوب لبنان به جنایت اخیر عربستان سعودی در اعدام 37 نفر از زندانیان اهالی قطیف اشاره کرد و گفت: آن ها جرمی جز مطالبه حقوق از بین رفته خود و ملت خود نداشتند.

وی افزود: ملت حجاز زیر سایه حاکمیت مستبد و عقب مانده و جاهلی زندگی می کنند که دارای یک تاریخ تروریستی و پر از جنایت و خونریزی و کشت و کشتار هستند.

دعموش تاکید کرد: هر کسی که می خواهد وحشی گری نظام سعودی را بهتر بشناسد باید اقدامات جنایتکارانه روزانه علیه ملت مظلوم یمن، و پشتیبانی از سازمان های تروریستی و تکفیری در سوریه، یمن، لیبی و غیره از سوی این نظام را ببیند.

نایب رییس مجلس اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد: این جنایت و جنایت های دیگر که نظام سعودی علیه ملت های منطقه انجام می دهد، نشانگر شکستی است که نظام سعودی برای تسلیم کردن کشورها و ملت های منطقه متحمل شده است.

ضرورت حفاظت از مقاومت 
شیخ حسن شریفه دبیرکل اوقاف مجلس اسلامی شیعه لبنان هم در خطبه نماز جمعه در مسجد صفا در بیروت گفت: دشمن صهیونیستی با هماهنگی با دولت آمریکا می خواهد لبنان را از مقاومت و ممانعت علیه عادی سازی روابط با تل آویو و پروژه آمریکا در منطقه و معامله قرن تهی کند و این نیازمند هوشیاری و محافظت از مقاومت است.

وی در ادامه افزود: امام موسی صدر تاکید داشت که باید از مقاومت همانند وحدت ملی لبنان محافظت کنیم زیرا که باعث محافظت از ملت ما از همه شرارت ها و به خصوص شرارت های صهیونیستی می شود.

سکوت مدعیان حقوق بشر دربرابر جنایت عربستان

شیخ علی یاسین رییس تجمع علمای صور در خطبه نماز جمعه شهر صور در جنوب لبنان گفت: سکوت بین المللی و به خصوص کشورهای مدعی حقوق بشر در خصوص اقدام عربستان سعودی برای اعدام 37 زندانی از اهالی قطیف تعجب آور است.

وی تاکید کرد که این اعدام جمعی برای ساکت کردن صدای همه کسانی است که با سیاست های نظام پادشاهی سعودی مخالفت می کنند.

عربستان ثبات منطقه را تهدید می کند

شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اسلامی شیعه اعلی در خطبه نماز جمعه در مسجد لبایا در استان بقاع غربی گفت: سیاست های دشمنانه آمریکا و پشتیبانی آن از صهیونیست ها و تکفیری ها ما را به یاد کلام و فرمایشان امام خمینی (ره) می اندازد که گفت آمریکا شیطان اکبر است.

وی در ادامه گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اقدامات ظالمانه ای را انجام می دهند و سیاست های استکباری خود را به ملت ایران تحمیل کرده و دست به محاصره این ملت می زنند.

نایب رییس مجلس اسلامی شیعه اعلی گفت: ما هیچ گزینه ای جز پشتیبانی از محور مقاومت و ممانعت نداریم که با شجاعت و اراده قوی علیه برنامه های استکباری ایستاده اند.

الخطیب در ادامه اقدام جنایت کارانه نظام سعودی برای اعدام ظالمانه برخی از شهروندان سعودی را محکوم و تاکید کرد: آن ها به هیچ وجه به طور عادلانه ای محاکمه نشدند و دلایل محکمی برای اعدام آن ها وجود نداشته است و این مساله را سازمان های حقوق بشری و بین المللی تاکید کرده اند.

الخطیب از عربستان سعودی خواست از دامن زدن به کینه توزی های مذهبی و طایفه ای دست بکشد چون این اقدامات ثبات منطقه را تهدید می کند.

وی در ادامه گفت: ما امیدوار بودیم که عربستان سعودی به درخواست های گفت و گو با ایران و کشورهای هم جوار خود به جای چنین اقداماتی پاسخ مثبت دهد.

الخطیب بمب گذاری ها در کشور سریلانکا را نیز محکوم کرد و گفت: تروریسم تکفیری به هیچ وجه مرتبط با ارزش های اسلامی و آموزه های آن نیست و تروریسم هم از لحاظ عقلی و هم از لحاظ شرعی محکوم است.
الخطیب افزود: باید یک همکاری بین المللی برای محاصره و از بین بردن منابع مالی تروریسم ایجاد شود و مهم ترین مساله مبارزه با نیروها و اطراف و مدارسی است که تندروی، خشونت و تروریسم را منتشر می کنند.

کشورهای منطقه تسلیم امریکا نشوند
شیخ احمد قبلان مفتی جعفری ممتاز در مسجد امام حسین در ضاحیه جنوبی بیروت در خصوص تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران گفت: مساله این است که نظام آمریکا می خواهد جهان را مصادره کند و این کار جز با هدف قرار دادن عدالت و توافق های بین المللی امکان پذیر نیست.

قبلان افزود: ما به کشورهای منطقه هشدار می دهیم که تسلیم دولت آمریکا نشوند زیرا که هدف آمریکا مصادره جهان است، برغم اینکه در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و بعضی از کشورهای عربی تکیه گاه آن شده اند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما در کنار جمهوری اسلامی ایران و مقاومت و قدرت و عدالت و استواری آن علیه سیاست های استکباری آن و هم پیمانانش ایستاده ایم و همانگونه که ایران توانست در ده ها سال گذشته بر سیاست ها و برنامه های آمریکا غلبه کند، در آینده نیز بر آمریکا و برنامه های آن غلبه خواهد کرد و پیروز خواهد شد./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات