۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۶۰۴۴۷۰
مدیر جامعه‌الزهرا:

سیاست جامعه‌الزهرا تقویت و تعمیق فرهنگ و تقدس ازدواج است

سیاست جامعه‌الزهرا تقویت و تعمیق فرهنگ و تقدس ازدواج است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی گفت: زندگی انسان‌ها مبنا و پایه‌هایی دارد که یکی از مبناهای زندگی باید مودت و رحمت باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی در مراسم جشن پیوندهای آسمانی که با حضور ۱۶۰ طلبه نوعروس جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و همسرانشان در تالار بیداری اسلامی این مؤسسه برگزار شد، با بیان اینکه یکی از جلسات مستحب در روایات ما، مراسم ازدواج است، عنوان کرد: خدا را شاکریم که این مراسم در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

سیاست جامعه‌الزهرا(س)، تقویت و تعمیق فرهنگ و تقدس ازدواج است

وی ضمن تبریک به مناسبت اعیاد ماه شعبان المعظم، اظهار داشت: هیچ مصیبتی برای اهل بیت علیهم‌السلام در ماه شعبان نداریم و ماه عید و شادی و ولادت است، همچنین ماه رمضان هم پیش روی شما است، امید است که زندگی‌تان پر از خیر و سلامت و پیش رویتان، خیر و رحمت، برکت و خیر الهی باشد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: بر اساس سیاست اعلام شده در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بنا براین است که فرهنگ و تقدس ازدواج را احیا، تقویت و تعمیق کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: بر اساس دستورات دینی ما، ازدواج یک امر مقدس است و خداوند، ازدواج را دوست دارد.

چهار مرحله تعریف شده برای بانوان طلبه جامعه‌الزهرا(س)

وی در ادامه بیان داشت: ما برای بانوان طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام چهار مرحله تعریف کردیم؛ «إمرأة مؤمنة، زَوْجَةً ً صَالِحَةً، أُمّ بِرَّه و مُعلّمه مُبلّغه» که مرحله اول این است که بانوان، ایمان خود را درست کنند، طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در مرحله دوم باید همسر خوبی باشد، مرحله سوم مادر خوبی برای فرزندان خود باشد و مرحله چهارم این است که معلمه مبلغه باشد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گفت: مهریه بسیاری از بانوان طلبه در این مراسم، مهر السّنه است که مایه افتخار است، بسیاری از بانوان تصمیم گرفتند که جشن خود را در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام بگیرند تا ازدواج ساده و آسان را تبلیغ کنند، همچنین برخی در مناطق سیل زده خدمت می‌کردند و امروز در این مراسم حضور یافتند که این افراد الگو هستند و امیدواریم زندگی آنها هم الگو باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی عنوان کرد: دختران جامعه‌الزهرا علیهاالسلام باید به سطحی از اخلاق و رفتار برسند که ازدواج با آنان سعادت باشد و همگان اطمینان داشته باشند که ازدواج با طلبه حوزوی پشتوانه دارد و پشتوانه آن یک فکر درست و اخلاق حسنه است.

وی تصریح کرد: ما در دنیا، عروس و دامادی همانند حضرت زهرا علیهاالسلام و امام علی علیه‌السلام نداریم؛ حضرت زهرا علیهاالسلام بانوی دو عالم است و الگویی برای همه ما به ویژه بانوان طلبه ما است.

پایه‌های روابط در زندگی، مودت و رحمت است

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در ادامه با بیان اینکه پایه‌های روابط در زندگی، مودت و رحمت است، اظهار داشت: زندگی همانند یک خانه است که زیربنا و روبنا دارد، اگر ساختمان بلند باشد اما پایه‌های آن محکم نباشد، تخریب می‌شود؛ زندگی انسان‌ها هم مبنا و پایه‌هایی دارد که مبنای زندگی باید مودت و رحمت باشد؛ چنانچه خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «جَعَلَ بَيْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً؛ براى شما از جنس خودتان همسرانى آفرید تا در کنارشان آرامش یابید».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه روابط زناشویی بر اساس عدالت نیست، تأکید کرد: اگر در رفتارهای خانوادگی و زندگی زناشویی بر مبنای عدالت رفتار کنید، بازنده خواهید بود.

وی یادآور شد: تفاوت مودت با محبت این است که مودت، ابراز دارد و محبت قلبی است، مودت، ابراز محبت است؛ چنانچه پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم فرمودند: قَوْلُ الرَّجُلِ لِلْمَرْأَة إِنِّی أُحِبُّکِ؛ اگر مردی به زنش بگوید من تو را دوست دارم، این جمله هرگز از ذهن زن خارج نمی‌شود».

بانوان طلبه و ازدواج‌های جامعه‌الزهرایی باید الگو شوند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با تصریح بر اینکه به همسران خود ابراز محبت داشته باشید، گفت: امام حسین علیه‌السلام می‌فرمودند: «من هر خانه ای که سکینه و رباب باشد دوست دارم و کل مال خود را برای آنان می‌دهم».

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) که با صلابت می‌فرمودند «من تو دهن این دولت می‌زنم» و «آمریکا هیچ غلطی نمی کند»، در نامه ای به همسر خود نوشتند: «من در کنار ساحل دریا هستم اما بدون تو زیبایی ندارد»؛ حضرت امام به همسر خود این چنین ابراز محبت می‌کنند.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام همچنین به بیان شهید آیت‌الله مطهری (ره) در تفسیر «بسم الله الرحمن الرحیم» اشاره کرد که فرمودند رحم این است که ابتدا نیاز طرف را بفهمیم، با او همدردی کنیم و نیاز او را پاسخ دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در ادامه عنوان کرد: زن و شوهر باید مکمل هم باشند نه اینکه بر اساس عدالت با هم رفتار کنند، زن و شوهر باید در شرایط مختلف، نیازهای همسر خود را بدانند و گاهی طرف مقابل را ببخشند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به نوعروسان و تازه دامادها سفارش می‌کنند همدیگر را تحمل کنید، همه افراد دارای اخلاق و رفتارهای مثبت و منفی هستند، ازدواج برای این است که همدیگر را تحمل کنید و کمبودهای یکدیگر را جبران کنید تا زندگی سالم و موفق داشته باشید.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: حضرت زهرا علیهاالسلام خطاب به همسرش امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند: «رُوحی لروحِکَ الْفِداءُ و نَفْسی لِنَفْسِکَ الْوِقاء؛ علی جان! جانم فدای جان تو و جان و روح من سپر بلای جان تو»؛ امام علی علیه‌السلام نیز که فرمودند: «به خدا سوگند همین کفش، از حکومت بر شما محبوب تر است»، کنار مزار حضرت زهرا علیهاالسلام فرمودند اگر دشمن مسلط نبود، من تا آخر عمر از کنار مزار تو جایی نمی رفتم».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی به روایتی اشاره کرد که رسول خدا از حضرت علی علیه‌السلام پرسیدند: همسرت را چگونه یافتی؟ حضرت در پاسخ فرمودند: نعم العون علی طاعة اللَّه؛ او بهترین یاور است بر اطاعت خدا».

وی در پایان تصریح کرد: بانوان طلبه باید الگو شوند و جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و ازدواج‌های جامعه الزهرایی هم الگو شوند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات