۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۰۴۴۷۴
سی ان ان خبر داد:

اعترافات ذکر شده در پرونده 37 متهم سعودی را شکنجه گران نوشته بودند

اعترافات ذکر شده در پرونده 37 متهم سعودی را شکنجه گران نوشته بودند
یک شبکه آمریکایی با اعلام اینکه بسیاری بر این باورند که 37 نفر اعدام شده در عربستان بی گناه بودند، خبر داد که اعترافات ذکر شده در پرونده متهمان را شکنجه گران نوشته بودند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شبکه آمریکایی سی ان ان در گزارشی نوشت که اعدام های سه شنبه گذشته در عربستان سعودی در حالی صورت گرفت که متهمان به جرم خود اعتراف نکرده بودند و این بی گناهی آنها را به نوعی نشان می دهد.

بنا بر این گزارش، پرونده های قضایی سعودی در خصوص بررسی اتهامات 37 شهروند سعودی حاکی است که آنها اعترافات را جعلی دانسته اند ولی با این وجود نیز اعدام شدند.

سی ان ان افزود که اعترافات ذکر شده در پرونده متهمان را شکنجه گران نوشته بودند و بسیاری بر این باورند که آنان بی گناه هستند.

سازمان عفو بین الملل، در سال 2018 در عربستان سعودی 149 نفر اعدام شدند. عربستان سعودی تنها کشور در جهان است که احکام مرگ را با گردن زدن اجرا می کند.

فعالان شبکه‌های اجتماعی در عربستان می‌گویند 32 نفر از اعدام شدگان از شیعیان منطقه قطیف و رجال دین و طلاب علوم دینی منطقه شرقیه هستند.

وزارت کشور عربستان هفته گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد پس از تأیید محکومیت 37 نفر به اتهام اقدامات تروریستی، حکم اعدام آن ها اجرا شده است.

مجامع بین المللی، عربستان یکی از کشورهایی است که در صدر فهرست کشورهای دارای بالاترین احکام اعدام ها در جهان قرار دارد./983/ب

ارسال نظرات