۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۰۴۴۸۰
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران:

توجه به تحقیق و پژوهش مبنای تحول در حوزه است

توجه به تحقیق و پژوهش مبنای تحول در حوزه است
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به تشکیل شورای پژوهشی در استان، گفت: توجه به تحقیق و پژوهش مبنای تحول در حوزه قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای پژوهش حوزه علمیه استان در ساری گفت: این شورا با هدف ارتقای سطح پژوهش مدارس و استفاده از نظرات کارشناسی و جمعی در تصمیم گیری امور پژوهشی تشکیل شده است.
 
وی، ایجاد انسجام و هماهنگی میان بخش‌های پژوهش و واحد‌های آموزشی استان و بهبود در اجرای طرح‌ها و آیین نامه‌های پژوهشی ابلاغ شده از معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه را از جمله مهم‌ترین اهداف تشکیل این شورا عنوان کرد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید از همه ظرفیت‌های موجود به منظور بهبود و تقویت فعالیت‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه استان بهره گرفته شود، بیان داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با ارائه طرح و برنامه‌های مناسب شاهد خروج مدارس علمیه از رکود در مقوله پژوهش هستیم.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که در حال حاضر موضوع پژوهش به عنوان یکی از مسائل مهم و محوری در حوزه مورد توجه است، بیان داشت: طرح و برنامه‌های متنوعی از سوی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه به منظور رونق پژوهش در سطح مدارس علمیه در نظر گرفته شده است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه به تحقیق و پژوهش مبنای تحول در حوزه قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر یک عزم خوبی در سطح کلان حوزه برای رونق فعالیت‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه وجود دارد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با تأکید بر این که در حال حاضر تلاش ما در معاونت پژوهش استان رسیدن وضعیت پژوهش مدارس به شرایط مطلوب است، بیان داشت: با تقویت و رونق فعالیت‌های پژوهشی در سطح مدارس شاهد کسب مهارت‌های لازم از سوی طلاب در سطوح مختلف حوزه خواهیم بود.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، رتبه بندی پژوهشگران، ایجاد شناسنامه پژوهشی، تشکیل کانون اهل قلم حوزویان، تقویت کانون‌ها و انجمن‌های علمی، حمایت از نشست‌های علمی، همچنین حمایت از مجلات علمی پژوهشی را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت در استان اعلام کرد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که از برنامه‌هایی که موجب ترویج و توسعه فرهنگ پژوهش در سطح مدارس می‌شود حمایت می‌کنیم، ادامه داد: توانمندی‌های علمی طلاب در مقوله پژوهش باید با برنامه ریزی تقویت شود تا شاهد رشد مهارت‌های پژوهشی طلاب در سطوح مختلف حوزه باشیم./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات